44 317 läst ·
10 svar
44k läst
10 svar
Torktid för en fasadtvätt
Har letat men inte hittat något svar på hur länge man bör låta fasaden torka efter en tvätt? Jag har hälften grundmålat och resten är färdigstruket en gång men det finns dock några kvadrat omålat. Hur lång torktid efter tvätt rekomenderas på dessa tre ytor?
En bonusfråga, hur snart efter regn kan man måla? så fort det ser tort ut eller ska man vänta ytterligare någon dag? (gäller redan målade ytor alltså)
En bonusfråga, hur snart efter regn kan man måla? så fort det ser tort ut eller ska man vänta ytterligare någon dag? (gäller redan målade ytor alltså)
Produkter som diskuteras: "fasadtvätt"
Grön-Fri Proffs 5 liter Jape
Tvätta bort alger utomhus
1 398 kr inkl moms
Läs mer
Har för mig att jag betalade runt 150 kr för min för några år sedan, kan ju ha stigit i pris. Köpte den på Bauhaus och den funkar fortfarande bra. Hittar ingen på deras hemsida nu, men den liknar den billigare på Jula.
Tack. Jag köpte den dyrare själv, men den känns inte direkt som nån premiumprodukt (då ska man väl till färghandeln), ingen vidare precision i skalan, känns lite osäker. Men då har jag inte jämfört med 199-kronorsvarianterna.Dr.SiC skrev:
Jag tror att antingen tar man en proffsmodell från färghandeln (om man behöver den mycket och ofta med god säkerhet)
annars kan man nog lika gärna gå på de billigare.
Edit: Förresten, den kanske inte är så dum, 479-kronorsmodellen på Jula som jag har. En exakt likadan med annat namn kostar ca 560 sek i USA, som ju brukar ligga avsevärt lägre än Sverige på sånt:
http://www.tequipment.net/ReedST-123.asp
/A
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden