7 210 läst ·
3 svar
7k läst
3 svar
Torkställning för lister, panel mm
Medlem
· Korpilombolo
· 3 729 inlägg
Det låter smart. Att man inte tänkt på det tidigare. Själv lägger jag ut ett par långa plankor på bockar när jag målar panel osv, men det tar upp stor yta. Varför inte konstruera ett par stolpar med fötter och en massa utstickande pinnar? Det kräver lite arbete men de går ju att återanvända.
om man bygger en "fot" till en tex 2" x 3", så att regeln står rakt upp själv, stablilt.
Borra hål i den uppstående regeln, ganska tätt tex cc 100 mm, och slår sedan in armeringsjärn som sticker ut tex 3-400 mm på vardera sidan i alla hål.
Gör två av detta och ställ ut, så kan du mär du målat din panel eller lister lägga för att torka på armeringsjärnen som sticker ut. DU lär garanterat få plats med det du behöver, annrs får du göra ett par till.
Lycka till
Är det oklart hur jag menar, hör av er.
Borra hål i den uppstående regeln, ganska tätt tex cc 100 mm, och slår sedan in armeringsjärn som sticker ut tex 3-400 mm på vardera sidan i alla hål.
Gör två av detta och ställ ut, så kan du mär du målat din panel eller lister lägga för att torka på armeringsjärnen som sticker ut. DU lär garanterat få plats med det du behöver, annrs får du göra ett par till.
Lycka till
Är det oklart hur jag menar, hör av er.
Jag använder mig av två modifierade lastpallar där varannan bräda är bortagen. Suverän torkställning för många lister.
Klicka här för att svara