Hej.
Jag har 185kvm enplan, golvärme och en FTX.
Vill ni sätta in ett torkskåp i tvättstugan.
Enkla vägen är ett med kondensor, med tillhörande prislapp. Det får bli alternativ 2.

Frånluftventilen sitter mitt i rummet så det bli svårt att få ditt ett rör med dragavbrott.

Tvättstugan på ca 10kvm och har tre dörrar, till badrum, hall och ut.

Kan man släppa ut frånluften från ett "vanligt" torkskåpet i rummet? Blir det fuktigt, dammigt?

Mvh
Tacksam för svar
 
L
Ta du en kondensor , den torkar luften rätt bra , det är inte många gram fukt i den , och det går bra att få den luften i tvättstugan , annars ingen mening med kondensor
Ett torkskåp ger ganska häftigt med fukt och ska ledas ut genom frånluften , det är synd att behöva ha regnrock när du tvättar och torkar
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.