3 300 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Toppkök
Har ett kök från 60-talet, med bajsbruna luckor, men stommarna är fina. Det enda jag skulle behöva ändra är att byta den ena stommen bredvid spisen för att istället få plats med en fullbreddsspis.
Så jag började leta efter företag som måttanpassar nya luckor och hittade www.toppkok.se, tänkte att jag skulle beställa luckor och ny bänkskiva, kanske belysning under överskåpen också, totalt kommer det i så fall kosta 25-30'000 för mätning, tillverkning och leverans och att de monterar det också. Det låter ju som ett helt överkomligt pris.
Är det någon som har erfarenhet av Toppkök? Kvalité, hur de är att ha att göra med osv?
All input mottages tacksamt, har inte mycket erfarenhet av köksrenovering, och vore bra att kunna bolla lite tankar och idéer.
Så jag började leta efter företag som måttanpassar nya luckor och hittade www.toppkok.se, tänkte att jag skulle beställa luckor och ny bänkskiva, kanske belysning under överskåpen också, totalt kommer det i så fall kosta 25-30'000 för mätning, tillverkning och leverans och att de monterar det också. Det låter ju som ett helt överkomligt pris.
Är det någon som har erfarenhet av Toppkök? Kvalité, hur de är att ha att göra med osv?
All input mottages tacksamt, har inte mycket erfarenhet av köksrenovering, och vore bra att kunna bolla lite tankar och idéer.
Vad är skillnaden på Strömsdal kök och Toppkök då? Det är väl två företag som gör samma sak? Eller vad missar jag?
Isolde: Folierad MDF är ju vad man får även på t.ex. IKEA. Och jag har inte direkt råd med ett HTH-kök, kan inte lägga mer på renovering av köket än vad lägenheten kostade i inköp. Så länge det är välgjort och man tar väl hand om det är väl inte folierad MDF något dåligt val?
Folien på MDF:en kan släppa (kommer att göra det med tiden), speciellt om luckan har ufräst låtsasspegel. Folien repas ganska enkelt också. Blir det hål i folien, släpper folien definitivt, och MDF är värdelös i kombination med fukt.
Hellre då en laminerad lucka på spånskiva. En aning dyrare, men klart bättre val.
Det har för övrigt behandlats tidigare.
http://www.byggahus.se/forum/kok/143737-koksluckor-mdf-spanskiva-massiv-laminat-folie-malad.html
Hellre då en laminerad lucka på spånskiva. En aning dyrare, men klart bättre val.
Det har för övrigt behandlats tidigare.
http://www.byggahus.se/forum/kok/143737-koksluckor-mdf-spanskiva-massiv-laminat-folie-malad.html
Klicka här för att svara