Ska byta några fönster samt köpa nya till en utbyggnad och kan inte bestämma mig vilken typ av öppning som är bäst. I vårt gamla hus är det blandat med sidohängda och topphängda. Gillar mest de topphängda. De sidohängda blåser lätt upp när barnen leker med fönstren, fast moderna fönster kanske har bromsar. Våra är ifrån 64..
Det är enplanshus vi har så behöver egentligen inte vridfönster pga det skulle vara svårt att tvätta fönstren. Finns det någon annan fördel med vridfönster?