Hej.
Försöker tömma beredaren då jag ska flytta på den, och eftersom den rymmer 82Liter misstänker jag att den kan bli rejält tung när jag ska lyfta av den för flytt.

Men hur tömmer jag den.
Försökte öppna lilla ventilen till höger men inser att sålänge kallvattnet är inkopplat så kommer det fylla på mer.

Kopplade bort kallvattnet en bit bort och sen händer inget, antagligen behöver den någon form av tryck.

Hjälp mig tack :)

• Vattenberedare monterad på väggen med kopplade rör och synlig ventil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenberedare med avstängningsventiler och anslutna rör, inklusive en blå ventil för tömning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om den högra ventilen är en säkerhdtsventi, så stäng av inkommande kallvatten. Öppna en varmvattenkran nära beredaren så att det kan komma in luft. Öppna säkerhetsventilen.

HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Om den högra ventilen är en säkerhdtsventi, så stäng av inkommande kallvatten. Öppna en varmvattenkran nära beredaren så att det kan komma in luft. Öppna säkerhetsventilen.
Hej, gjorde som du tipsade, har dock bara 1 avstängning och det är inkommande helt in i huset.

Inget vatten tappas ur tyvärr

Eftersom du ska flytta den, så kan du ju lossa varmvattenröret, så luften kan komma in.

HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Eftersom du ska flytta den, så kan du ju lossa varmvattenröret, så luften kan komma in.
Tack
Det fungerar 💪🏻😁

• Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Om man inte ska flytta den, utan bara tömma den?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.