1 908 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Toaproblem..
Hej!!
Undrar om nån kan ha en snabb liten förklaring på vad som kan vara problemet när man måste hålla nere spolknappen flera sekunder för att det verkligen skall spolas ordentligt och allt ska komma med ut?
Trycker man bara snabbt på knappen, som man tror att man ska göra ligger det alltid papper, och i värsta fall annat, kvar i toastolen när spolningen är klar.
Är en Gustavsberg med säkert en 5-6 år på nacken iaf..
Undrar om nån kan ha en snabb liten förklaring på vad som kan vara problemet när man måste hålla nere spolknappen flera sekunder för att det verkligen skall spolas ordentligt och allt ska komma med ut?
Trycker man bara snabbt på knappen, som man tror att man ska göra ligger det alltid papper, och i värsta fall annat, kvar i toastolen när spolningen är klar.
Är en Gustavsberg med säkert en 5-6 år på nacken iaf..
Det tillverkades massor med Gustavsbergs toa-stolar med felaktigt konstruerade spolarmar för ca 10 å sedan. Kan vara samma problem vi råkat ut för? Konfronterade Gustavsberg på en villamässa och fick ett komplett utbytes-kit med mig hem. Rund två-delad knapp upptill istället för en rektangulär tangent. Lite trögt att trycka på knappen som måste hållas nere ett litet tag men det funkar i alla fall. Ifö betydligt bättre på denna punkt med sin vipp-knapp.
Brukar vara 2 och 4 liter på knapparna och det tycker jag är dåligt.På IFÖ som jag har kan man justera inne i behållaren till högre om man vill.Har du manual så brukar det stå där hur man gör.
Har du inte så googla så kan du säkert hitta din modell.
Har du inte så googla så kan du säkert hitta din modell.
Har rund tvådelad knapp nu, dvs den som fungerar lite bättre än versionen med stora tangenten innan... Har även max inställd vattennivå för spolning i tanken.
IFÖ är betydligt bättre på spolning men även de hade ett generalfel när vipp-knappen och Cera var ny för 10-15 år sedan och det bara gick att vippa åt ena hållet för att det skulle spola.
IFÖ är betydligt bättre på spolning men även de hade ett generalfel när vipp-knappen och Cera var ny för 10-15 år sedan och det bara gick att vippa åt ena hållet för att det skulle spola.
Klicka här för att svara