Den heter "Vitra" modell Clara. Den är från 2006 tror jag. Jag tittade dock i tanken och såg att vattennivån va såpass hög att de rann in i det stora avlånga vita röret ovanifrån (se bild på stora vita röret). Men varför börjar nivån bli såpass hög helt plötsligt? Jag skruvade och vred på röret och hela enheten under och tillslut stannade vattennivån längre ner men toaletten sipprade hela tiden vatten ändå även om det inte rann in ovanifrån i det vita röret längre. Jag justerade och vred mer på den och ändrade på de två långa grå pinnarna som syns på bild 2 som styr själva spolningen tolkade jag det som och tillslut fick jag tyst på den. Dock tror jag bara att det är tillfälligt. Vad är fel?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat av moderator:
Intressant att du också har en Vitra Clara, har jag också.Rolle85 skrev:Den heter "Vitra" modell Clara. Den är från 2006 tror jag. Jag tittade dock i tanken och såg att vattennivån va såpass hög att de rann in i det stora avlånga vita röret ovanifrån (se bild på stora vita röret). Men varför börjar nivån bli såpass hög helt plötsligt? Jag skruvade och vred på röret och hela enheten under och tillslut stannade vattennivån längre ner men toaletten sipprade hela tiden vatten ändå även om det inte rann in ovanifrån i det vita röret längre. Jag justerade och vred mer på den och ändrade på de två långa grå pinnarna som syns på bild 2 som styr själva spolningen tolkade jag det som och tillslut fick jag tyst på den. Dock tror jag bara att det är tillfälligt. Vad är fel?
[bild][bild]
Rätt så ovanlig stol verkar det som.
Hoppas det löser sig för dig.
Då tänkte jag fråga dig, hur fick du loss spolknapparna och ringen där runt?
Jag måste göra detta jobbet och lyfta bort locket till cisternen, har läckage utvändigt och tror att det är en packning i botten av cisternen där inloppsventilen sitter, kan också vara den gråa utvändiga plastgängan på inloppsventilen som har spruckit.
I någon tråd här nämnde en person angående spolknapparna (plattorna) att man trycker först i en kant och sen i den andra kanten och håller på så och sen har man knapparna lösa?
Gjorde du så?
Jag vore oerhört tacksam om du förklarade för mig hur du fick loss spolknapparna och kunde lyfta upp locket till cisternen.
Bild nr 1 är är det lilla man ser från inloppsventilen och dess gråa plastgänga som går ner i Ballofixen.
Bild nr 2 är spolknapparna på min toastol.
Lycka till med ditt jobb och tack på förhand för svar.
Mvh Peter
Klicka här för att svara