Hej,

Jag köpte nya handtag och toalett-vred (https://www.bauhaus.se/toalettvred-11-002-ch1-sb-mattkrom.html) till dörren i badrummet.

Tyvärr fungerar det kass. Som ni ser på bilderna så har ena sidan inte en kvadratisk form för staven, utan små spår (lite svårt att se spåren). Problemet är att om man tar i lite lite för mycket, så hoppar staven ur spåret och det ser ut som att det är låst när det inte är det.

Är det jag som inte förstår hur det fungerar eller är det en kass produkt?

4PQteSYTzkSX.jpg
4PQtWecKRHp3.jpg

Jag förstår inte vad vi ser.

Det är baksidan på produkten jag länkar till ovan

H Higgsino skrev:
Det är baksidan på produkten jag länkar till ovan
Men det är så rakt på så det går inte och se om det är fel eller rätt.

Lite bättre kanske? För att förtydliga, detta är sidan utåt. Sidan inåt har den kvadratiska formen.

4PR4tKXMb4Zm.png

Returnera skräpet.
Det kan aldrig fungera bra, tänk om någon ramlar eller svimmar på toaletten och du ska göra en nödöppning utifrån med en spårmejsel det hade aldrig fungerat.

Sant, det är ett bra argument om de skulle gnälla för att jag vill lämna tillbaka den.

Borde man köpa ASSA istället för att lita på att inte få skräp?

Måste ju vara fel på den. Skall ju vara en fyrkantstav som går in ordentligt i det fyrkantiga hålet.

Just det, det glömde jag nämna. Jag köpte två stycken för att vi ska byta på båda badrummen och det var samma sak på båda. Det konstiga tycker jag är att på båda är sidan inåt kvadratiskt, men den utåt har spår.

Det finns många fabrikat som fungerar men kontrollera produkten på plats.
Du kanske kan åka inom din lokala låssmed så kan han plocka fram fungerande toalettbehör som du kan kontrollera på plats.

Dom ska inte gnälla när du returnerar en dålig/defekt produkt.

Det måste vara ett tillverkningsfel. Jag har monterat några sådana lås i mina dagar, och alla har haft fyrkantshål i båda delarna.

Tack för alla svar, blir till att åka tillbaka med dem...

L lordi skrev:
Det måste vara ett tillverkningsfel. Jag har monterat några sådana lås i mina dagar, och alla har haft fyrkantshål i båda delarna.
Jag har sett denna varianten men då brukar hålet vara lite mindre så fyrkantspressningen blir större och då fungerar det.

> Jag har sett denna varianten men då brukar hålet vara lite mindre så fyrkantspressningen blir större och då fungerar det.

Men vad jag inte förstår är varför de använder denna lösningen, speciellt med tanke på att de använder den andra också.

1 123abc skrev:
Jag har sett denna varianten men då brukar hålet vara lite mindre så fyrkantspressningen blir större och då fungerar det.
Ok.
Men som det ser ut nu så gör ju minsta lilla glapp att det kuggar över. Om det inte gör det med en gång så lär det snart börja när det blivit lite slitet.

• Gilla
123abc
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.