Min fru ringde mig precis och våran toalett töms på vatten i låset vid spolning. Vad kan vara fel tror ni? Enligt henne så fylls det på igen efter en stund. Jag är bortrest tills på torsdag så kan ej kontrollera själv. Våran andra toalett verkar fungera ok, om än att det rör sig lite i problem toaletten vid spolning.
Det är nog nästintill stopp i röret. Då lägger sig vatten som en propp, en del kan sedan rinna tillbaka när det börjar komma igenom luft. Men en förutsättning för detta är att avluftningen inte heller fungerar.
Jag skulle inte kosta på en spolbil, däremot skulle jag ändra vattenmängden vid spolning så den är lite mer än i dagsläget. Skulle även se över avluftningen. Dock ingen panik att göra det idag utan skulle ta det vid ett bra tillfälle.
Har varit nere i krypgrunden tidigare då jag tyckt att stolen fylls lite väl mycket med vatten vid spolning, försvinner lite saktare än vad vi har varit vana med med andra toaletter.Purre skrev:
Har tyckt att det har varit lite dåligt fall på röret från just den toaletten och kanske min teori kanske stämmer? Har dock aldrig varit några problem.
Ska ta en titt på avluftningen till helgen.
Tänker bara att en spolbil är några tusenlappar för ett problem som inte finns direkt just nu och är akut.
Är man lite händig och/eller intresserad så kan man alltid titta på det själv om man ser något uppenbart än att jaga ut en spolbil som spolar och kollar och inte ser något för att sen rekommendera koll av avluftningen som man då kanske ska ta ut en ny gubbe för. Det blir en hel del pengar ganska snart.
Är man lite händig och/eller intresserad så kan man alltid titta på det själv om man ser något uppenbart än att jaga ut en spolbil som spolar och kollar och inte ser något för att sen rekommendera koll av avluftningen som man då kanske ska ta ut en ny gubbe för. Det blir en hel del pengar ganska snart.
Klicka här för att svara