Hej,

En helt ny toalettstol som läcker underifrån. När jag spolar så rinner det vatten underifrån. Märker är Ifö sign 6861. Givetvis rörmokare som gjort installation. De påstår att den gått sönder trots cirkus 10 spolningar. Jobbigt läge att behöva köpa en nya toa och montera om. Jag skulle hellre vilja få den lagad. Kan det vara någon dålig packning som går att byta måntro?

• Ny toalettstol Ifö sign 6861 med potentiellt läckage vid botten synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lyft på cisternlocket och fota så tror jag du får bättre hjälp. :)

Om det läcker mellan spolcisternen och själva sittdelen så går det att ta lös cisternen och kleta dit slicone och skruva ihop det hela igen. Är det någon spricka så blir det ju lite värre att lösa.

Är inte porslinet bara en kåpa och cisternen en plastbytta under? Lyft på porslinet och se efter var det läcker.

Redigerat:
Tack för alla svar. Ska lyfta o kika in imorgon. Synd att en helt ny stol beter sig så här. Kan det vara monteringen som är felaktig? Tittar imorgon o uppdaterar. Trevlig kväll

Om det är en helt ny stol borde väl garanti finnas? :thinking:

• Gilla
Jamtstårsa och 1 till
  • Laddar…
L Larsson93 skrev:
Om det är en helt ny stol borde väl garanti finnas? :thinking:
Absolut! Dock inköpt på bygghemma. Så man får räkna med en lång reklamationsprocess som innefattar dhl samt besök av röris 2 ggr

Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Kan det vara samma fel som i denna tråd...

[länk]
Ja säkert! kul att man ångrar sitt köp via bygghemma där också :)

C
Fick en stol från Svedbergs som förvisso inte läckte men däremot var väldigt ojämn undertill. Eftersom det var ett uppenbart tillverkningsfel och inte något som uppstått i hanteringen eller liknande ringde jag direkt till Svedbergs utan att blanda in återförsäljaren och de skickade en ny tron omgående. Så det kan uppenbarligen löna sig att kontakta tillverkaren direkt om mellanhänderna är ovilliga att hantera en reklamation.

Det är byxröret som lossnat, så vattnet inte hamnar där det skall. Är tyvärr ett ganska vanligt fenomen, men enkelt att åtgärda. . Om installatören kontaktar IFÖ så löser de det på garanti.

• Gilla
kulle
  • Laddar…
Krilleman
Du ska i första hand vända dig dit du har köpt produkten!
https://www.ifo.se/kontakta-oss---konsument/

Jag har även kontaktat IFÖ på ett "ful-jobb" som dom kom och tog på garantin.
Fel på spolningen (senorstyrd).
Inga som helst problem. En vecka efter upptäckten så var någon firma där och bytte spolmekaniken utan kostnad.

IFÖ:s kundtjänst har jag bara bra erfarenheter från vid andra problem också. (y)(y)

• Gilla
kulle
  • Laddar…
Hej,

En liten uppdatering i mitt fall. Det tog ett tag för bygghemma som toalett var beställd ifrån att anmäla till ifö. Men sedan gick det fort. Det kom ut en röris som kunde konstatera att vattenfördelaren ej var korret ihopsatt.(en plastdetalj som massproduceras och brukar kunna vara trasig). Han bytte ut den på plats, 5 min jobb.

Tack för engagemang!

• Gilla
kulle och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.