54 251 läst ·
26 svar
54k läst
26 svar
Tjutande toastol!!!
Sida 1 av 2
Jag har en IFÖ toalettstol som har en förmåga att börja tjuta något fruktansvärt när den är i slutet på vattenpåfyllningen. Det hjälper att rackla på tryckknappen, men finns det något trick för att slippa detta elände permanent?
Använder man den på natten så vaknar ju hela huset.
Använder man den på natten så vaknar ju hela huset.
Med risk för att bli tjatig... Modell? Sign, Cera, inbyggd?
Ett känt problem på vissa IFÖ. Inloppsventilen numera ombyggd, samtal till kundtjänst så brukar dom skicka ut en ny, men det beror på (återigen) modellen... :wow:
Ett känt problem på vissa IFÖ. Inloppsventilen numera ombyggd, samtal till kundtjänst så brukar dom skicka ut en ny, men det beror på (återigen) modellen... :wow:
Det låter som att du kan ha en trasig backventil på någon av dina blandare.. Är du säker på att oljudet kommer från toastolen?
men
prova koppla lös inloppsslangen från "kolven" inuti cisternen och spola rent för att skölja ut smuts som kan ha fastnat i inloppsventilen.
men
prova koppla lös inloppsslangen från "kolven" inuti cisternen och spola rent för att skölja ut smuts som kan ha fastnat i inloppsventilen.
Moderator
· Stockholm
· 57 894 inlägg
Jag fick en gratis, ganska lätt att byta.
Moderator
· Stockholm
· 57 894 inlägg
Jag fick det efter ca 4 år utan någon diskussion. Det lät nästan som jag hade kunnat fått ut någon som fixade det åt mig också om jag tjatat lite. Men jag fixar det hellre själv än att behöva vara hemma och passa.
Nog går det.
Ljudet kan fortfarande komma från tex duschblandaren, men låta kring wcstolen.
men om han är säker på att ljudet är från wcstolen så är det bara testa.. Tror fortfarande att ljudet säkert uppstått via blandakrna. Men vill man inte kolla det först så är det ju bara köpa ny inloppsventil och prova, men jag tycker det skulle känns surt i efterhand, att slänga ut 3-400kr på en ny och felet kvarstår
Ljudet kan fortfarande komma från tex duschblandaren, men låta kring wcstolen.
men om han är säker på att ljudet är från wcstolen så är det bara testa.. Tror fortfarande att ljudet säkert uppstått via blandakrna. Men vill man inte kolla det först så är det ju bara köpa ny inloppsventil och prova, men jag tycker det skulle känns surt i efterhand, att slänga ut 3-400kr på en ny och felet kvarstår