Tänker använda oregelbunden skiffer som golv i växthus och undrar vilken tjocklek på sten som behövs? Leverantören rekommenderar 30-60mm men jag undrar om 10-20 inte räcker?
 
Redigerat:
10 mm skulle jag säg blir för tunnt om du inte ska gjuta fast skiffret alt lägga det i fix.

Det blir helt enkelt för lite massa i en så tunn sten.

20-30mm tycker jag funkade bäst när vi la på gångar. Inte så tunga att dom var svåra att hantera men ändå lite massa så att dom lade sig till rätta i sättsanden när man hoppade/slog på dem.
 
  • Gilla
Jimpalimpa83
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.