Här kommer bilder på vår TV vägg. Vi är SUPER NÖJDA!!
Det som tillkommer är ventilations galler som ska vara uppe mot taket och en glas skiva under Tvn. Alla uttag för tv, dvd, högtalarna mm...är gömda bakom väggen så vi slipper alla fula sladdar......
Det som tillkommer är ventilations galler som ska vara uppe mot taket och en glas skiva under Tvn. Alla uttag för tv, dvd, högtalarna mm...är gömda bakom väggen så vi slipper alla fula sladdar......
Personligen hade jag inte varit speciellt nöjd. Av två anledningar:
1) Bara den lilla stunden jag kollade på väggen fick jag ont i ögonen. Blir väldigt jobbigt för ögonen med så mycket färg och osammanhängade mönster.
2) Tvn sitter alldeles för högt upp. En tv skall sitta på max 75 cm höjd från golvet. Det kommer att kännas som att ni sitter och tittar upp i taket (vilket gör att ni kommer få ont i nacken).
Detta är min åsikt, men är ni nöjda så är ju allt bra (det är ju huvudsaken).
1) Bara den lilla stunden jag kollade på väggen fick jag ont i ögonen. Blir väldigt jobbigt för ögonen med så mycket färg och osammanhängade mönster.
2) Tvn sitter alldeles för högt upp. En tv skall sitta på max 75 cm höjd från golvet. Det kommer att kännas som att ni sitter och tittar upp i taket (vilket gör att ni kommer få ont i nacken).
Detta är min åsikt, men är ni nöjda så är ju allt bra (det är ju huvudsaken).
Inte riktigt min stil heller, men det där med dolda kabeldragningarna är värt hur mycket som helst rent utseendemässigt sett.
jag gjorde likadant i köket där jag hade grejor på tre olika väggar (lcd-tv, satteliter, basmodul och dvd integrerad i stereon) det blev en faslig massa tåtar, men man ser inte en sladd, allt går i golv/väggar.
Själv anser jag att dessa attribut borde vara en självklarhet i varje människas kök
)))
jag gjorde likadant i köket där jag hade grejor på tre olika väggar (lcd-tv, satteliter, basmodul och dvd integrerad i stereon) det blev en faslig massa tåtar, men man ser inte en sladd, allt går i golv/väggar.
Själv anser jag att dessa attribut borde vara en självklarhet i varje människas kök
Färgerna gjorde att man nästan inte såg TV:n jag tycker det är fräckt att ni vågar, risken finns väl dock att ni blir trötta i ögonen för att a: det händer mycket på väggen b: det händer mycket på TV:n men det där vet man juf örst när man bott in sig.
Får jagf råga, har ni själva målat eller är det husföretaget som gjort det? En stor eloge till dem isåfall för det är minst sagt lite pyssel med det där!
mvh
Får jagf råga, har ni själva målat eller är det husföretaget som gjort det? En stor eloge till dem isåfall för det är minst sagt lite pyssel med det där!
mvh
Det är inte målat, det är tapet =) vi själva har byggt väggen och sen har vi lejt in en tapetserare.ClaJe skrev:Färgerna gjorde att man nästan inte såg TV:n jag tycker det är fräckt att ni vågar, risken finns väl dock att ni blir trötta i ögonen för att a: det händer mycket på väggen b: det händer mycket på TV:n men det där vet man juf örst när man bott in sig.
mvh
Vi är lite rädda själv att det kan bli tröttsamt för ögonen, men vi blev sålda för tapeten så vi ska testa, om det inte funkar så är det bara att tapetsera om.
Fast tapeten var inte så billig....=)
Ni kanske kunde valt att ha denna tapeten på en annan fondvägg istället (typ på andra sidan)? Tro mig, ni kommer att bli trötta i ögonen. Tyvärr så kan man ju inte ångra sig och flytta tapeten.HusFru skrev:
Snyggt! Hade varit ännu snyggare om ni centrerat TVn mellan ränderna. Så alt blir symmetriskt
Tror inte ett dugg på att tapeten skulle störa, man tittar ju på TVn...
Förstår att ni gillade tapeten, den var häftig! Gillade den också...
Och för den delen tittar man sällan på nått sevärt förrän det är mörkt i rummet (alternativt ute)... och då spelar det ju ingen roll vilken tapet man har hehe..
Färger som gör ont i ögonen för mig allmänt.. är inte färgsprakande.. men VITT.. kan inte ha helt vitt bakom (inte för mycket vitt nånstans tack...för det reflekterar så mycket ljus.. att ljuskänsliga jag får migrän)..
Hoppas ni trivs med det..
MVH Sandra
PS. Hatar också sladdar *mutter*
Och för den delen tittar man sällan på nått sevärt förrän det är mörkt i rummet (alternativt ute)... och då spelar det ju ingen roll vilken tapet man har hehe..
Färger som gör ont i ögonen för mig allmänt.. är inte färgsprakande.. men VITT.. kan inte ha helt vitt bakom (inte för mycket vitt nånstans tack...för det reflekterar så mycket ljus.. att ljuskänsliga jag får migrän)..
Hoppas ni trivs med det..
MVH Sandra
PS. Hatar också sladdar *mutter*
Lite nyfiken på om du menar i underkant eller centrum. Ovankant kan du ju inte mena då det skulle vara detsamma som i golvnivå.GreenTurtle skrev:
Underkant... max 75-80 cm, absolut inte mer.