3 768 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Titta hit!!
hej! Skulle vilja höra mig för om vilka hus ni på forumet har byggt/ska bygga. Jag är nyfiken på vilka priser de olika husen ligger i... Då det är svårt att få svar från alla säljkontor under semestern =(
Vi har tänkt oss ett enplanshus på landet men vet inte vilket!!! Har tittat på Lyckan och Tallåsen (eksjöhus) fick pris 1.420 000 resp 1.586 000 kr vilket jag tycker är för mycket. Vi ska ju ha råd med avstyckning, trekammarbrunn, bergvärme, avlopp,el mm mm mm
Vill "gärna" att huset ska gå på runt miljonen ( det vill väl alla..)
Snällla, ge mig råd och tips, berätta vad ni har för hus och hur mycket det kostade er.
mvh stina
Vi har tänkt oss ett enplanshus på landet men vet inte vilket!!! Har tittat på Lyckan och Tallåsen (eksjöhus) fick pris 1.420 000 resp 1.586 000 kr vilket jag tycker är för mycket. Vi ska ju ha råd med avstyckning, trekammarbrunn, bergvärme, avlopp,el mm mm mm
Vill "gärna" att huset ska gå på runt miljonen ( det vill väl alla..)
Snällla, ge mig råd och tips, berätta vad ni har för hus och hur mycket det kostade er.
mvh stina
Precis som Jarppan är inne lite på så är det ju totalpriset som är det intressanta egentligen, beronde på tomt o andra kostsamma förutsättningar så kan det ju kosta allt upp mot och över 2 miljoner. Betala så mkt surt förvärvade och skattade slantar och inte känna att man inte fått det riktigt som man ville ha det är ju inte så kul. Hade jag varit som er hade jag nog sett till vilka behov ni har och vilken förväntad standard ni önskar er. Se över möjligheter att göra en del själv, väg tillval mot nytta. När ni väl börjar prata med hussäljare så var inte rädda för att pruta eller tigga till er extra tillval. Så i sammanhanget är kanske inte 2-300' extra för själva huset så mkt. Men visst det finns ju billigare alternativ än eksjöhus, vi har byggt med hjältevad och själva huset i standardutf ovan grund 1150'
/PH
http://hem.passagen.se/zuperzone
/PH
http://hem.passagen.se/zuperzone
Du får nog väldigt stora problem med att hitta ett hus runt miljonen, iaf om du skall ha lite storlek och mer än lägenhetsstandard. :-[
Klicka här för att svara