Hej! Har en tomt med träd runt stor del av tomten. Se exempel på bilder nedan. Funderar på om det går att dra begräningskabeln bara efter vägen eller om jag måste dra runt varje träd. Inga större rötter som stör men funderar på om gräsklipparen kommer "fastna" krockandes fram och tillbaks mellan träden då de står så tätt och inte komma vidare. Tips?
/Andreas
/Andreas
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 915 inlägg
Jag skulle dragit kabeln mot vägen. Vad har du,1,5–2 meter mellan träden och en dryg meter till vägen? Kan inte tänka mig att det leder till några egentliga problem.
Däremot kan du fundera på hur nära vägen du ska dra begränsningskabeln. Klipparen kör ju över kabeln en bit och man vill ju inte ha ut den i vägbanan.
Däremot kan du fundera på hur nära vägen du ska dra begränsningskabeln. Klipparen kör ju över kabeln en bit och man vill ju inte ha ut den i vägbanan.
Jeg ville trække tråden ved vejen. Robotten vil nok støde meget på træerne, men det er kun et spørgsmål om tid, så er det også klippet.
Og jeg ville ikke bruge tid på at klippe manuelt et sted der er så besværligt, når jeg har en robot.
Og jeg ville ikke bruge tid på at klippe manuelt et sted der er så besværligt, når jeg har en robot.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur kan man fästa vinsch vid påle för uppdragning av båt?
Övrigt Off Topic -
Tips vid installation av vattenburen golvvärme - flytspackla vs EPS?
Golv -
Tips på avloppslösning, källare. Golvbrunn eller inte vid flytt av TM.
Tvättstuga -
Avtalsservitut - tips kring giltighet - hur går vi vidare?
Juridik -
ytterliggare en tråd om rördragning och installationstips vid FTX.
Ventilation