Fått upp nästan alla plankor & spont runt hela nu. Är bara att klä in dörren och garageporten kvar på utsidan sen så börjar de bli dags för insidan. Samt att fått ner lyften där sen ska stå.

• Inre konstruktion med träreglar och plankor på golv i ett pågående byggprojekt, verktyg och byggmaterial synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggnad med röda plankor nästan färdigställd, oskyddad dörröppning och garageport beklädd med plywood.
    Skapa konto
  • Rödmålad byggnad nästan färdigställd med plankor och spont, två fönster installerade, byggnadsställning bredvid.
    Skapa konto
  • Gilla
madnez och 1 till
  • Laddar…
Usch! Nu ska man behöva vara avundsjuk på din snygga infällning av lyften i golvet :) Har kommit ungefär lika långt med mitt garage och börjar samla kraft för insidan.

Jag hade länge planer på en tvåpelarlyft. När jag sedan började mäta upp och inse hur stor plats den skulle ta i mitt dubbelgarage så la jag planerna åt sidan. Insåg att ena pelaren skull hamna över mitten i garaget. Där inte lyften står är det tänkt att mitt repobjekt ska stå. Vill inte slå upp dörren i någon lyftstolpe där.

Tankarna gick då till en saxlyft istället men jag skulle naturligtvis ha sänkt ner den som du har gjort. Men nu är det för sent så jag får väl se hur jag gör. Roligt att se och läsa din tråd i alla fall.

/Mats

• Gilla
Nyblivenhusägare123
  • Laddar…
Varför är vindsidorna så höga gentemot takpannorna ? Någon finess ?

R RoBo skrev:
Varför är vindsidorna så höga gentemot takpannorna ? Någon finess ?
Bra fråga, har tyvärr inget bra svar mer än att snickarn som byggde :)

N Nyblivenhusägare123 skrev:
Bra fråga, har tyvärr inget bra svar mer än att snickarn som byggde :)
Det tycker jag nog du skall reklamera kommer ju blåsa in vatten och snö där.

Sent inlägg... men nu är alla väggar isolerade och reglade, taket ska isoleras och sättas reglar på i helgen sen ska elektriker ringas in.

• Inomhusbyggarbetsplats med isolerade väggar, oisolerat tak och säckar med Rockwool isolering.
    Skapa konto
  • Oisolerat tak med träreglar samt nyisolerade väggar och byggmaterial i ett renoveringsprojekt.
    Skapa konto
  • Gilla
Tomture61
  • Laddar…
El dragning och osb klart, nu fick jag dock veta att jag skulle haft cc 30 i taket så inte gipset hängde så har lite mer jobb där innan det åker upp... men det händer lite iallfall

• Person på stege arbetar med taket i ett rum under konstruktion med OSB-skivor på väggarna.
    Skapa konto
  • Inomhus byggarbetsplats med OSB-paneler på väggar, elinstallation på träreglar i taket och stege.
    Skapa konto
  • Innertak med eldragningar och OSB-skivor på väggar i pågående renoveringsprojekt, med en stege och byggmaterial i förgrunden.
    Skapa konto
  • Inomhusbyggnadsarbete med OSB-skivor på väggen, elektriska kablar som sticker ut, och en stege i ett halvfärdigt rum.
    Skapa konto
Lite gips i taket

• Tak med gipsskivor mot träbjälkar, träfiberskivor på vägg, stege, verktyg.
    Skapa konto
  • Installation av gipsskivor på ett innertak i ett bygge med synliga träspikar och OSB-väggskivor.
    Skapa konto
  • Tak med träreglar och isoleringsmaterial innan montering av gips.
    Skapa konto
  • Gilla
SC Aero
  • Laddar…
Kämpat på hela lördagen med gips på väggarna & 12 liter spackel än så länge

• Renoveringsarbete med gipsskivor på vägg och tak, spackel, stege och arbetsljus i ett ofärdigt rum.
    Skapa konto
  • Vägg med nyuppsatta gipsskivor och påbörjad spackling av skarvar och skruvhål.
    Skapa konto
  • Renoveringsarbete i gång med gipsskivor och spackel på vägg, byggmaterial och verktyg på golvet.
    Skapa konto
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Snyggt jobbat!
Nu är det ju lite sent i ditt fall, men jag kan tipsa om att använda 120 cm bredd på gips i taket. Då kan man glesa c-c 40 cm, det blir mindre spackling och merjobbet i form av tyngre skivor är marginellt eftersom man ändå har en hiss.

• Gilla
Nyblivenhusägare123
  • Laddar…
I lördags spenderades nästan hela dagen åt att slipa spackel och nu i söndags eftermiddag efter att sopat och städat ut damm så testade jag måla lite på väggen, det kommer gå åt mycket färg... men det blir nog bra till slut

• Person med skyddsmask täckt av spackeldamm framför nymålad vägg.
    Skapa konto
  • Nyrenoverad vägg med delvis målad yta, spacklade skarvar i taket, och målarutrustning på golv med skyddsplast.
    Skapa konto
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Målat klart, satt lister i taket och klätt in fönsterna. Kan nog ringa elektrikern på måndag så dom kan köra klart sitt

• Nymålat rum med lister i taket, inklädda fönster och förberedelser för elinstallationer.
    Skapa konto
  • Nymålat rum med lister i taket, infällda fönster och osynliga elinstallationer, stege och verktyg på golvet.
    Skapa konto
Elektrikern har gjort klart sitt i veckan
Nu är det dörr & port kvar inv och ett lager färg till på utsidan

• Ett rum under renovering med verktyg och byggmaterial på golvet och installerade taklampor.
    Skapa konto
  • Renoverat rum med ny elinstallation, stegar, och gräsklippare i hörnet.
    Skapa konto
  • Inomhusbyggarbetsplats med nyligen installerade ljusrör och osatt dörr i en ofärdig vägg, verktyg på golvet.
    Skapa konto
  • Renoverat rum med nyligen installerad belysning, ommålad vägg och plywoodtäckt dörröppning, motorcykel och stege inuti.
    Skapa konto
  • Gilla
SC Aero
  • Laddar…
Snyggt jobbat. Du ligger steget före mig med ditt garage. Mina väggar är isolerade men inga skivor uppsatta och igen isolering i taket. I sommar tänkte jag göra klart utsidan. Det som fattas är ribb på panelen och en del målning, Sedan blir det full fart på insidan så det går att ha några plusgrader nästa vinter,

/Mats

• Gilla
Nyblivenhusägare123
  • Laddar…
S
N Nyblivenhusägare123 skrev:
Elektrikern har gjort klart sitt i veckan
Nu är det dörr & port kvar inv och ett lager färg till på utsidan
Snyggt! Satte du någon duk före du målade eller målade du rakt på spacklet?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.