Mac_attack
Halloj allihop!

Någon som har tips på hur man kan få stopp på droppande trädgårdsslang?
Eller är det något man helt enkelt får stå ut med?

Jag har Grouw's set enligt nedan:

Trädgårdsslangmunstycke och anslutningsdelar från Grouw med inställningsmöjligheter, i svart och grönt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Var läcker det, berätta så är det lättare.....

Är alla oringar täta? Är slangen skuren rakt och instoppad max innan "muttern" är åtdragen?

Mac_attack
kenneth5828 kenneth5828 skrev:
Var läcker det, berätta så är det lättare.....
Självklart! Droppar häromkring, vanligt förekommande problem tänker jag.

Trädgårdsslang med vattenläckage markerat med röd pil.
Skapa konto

Mac_attack
Joacimz Joacimz skrev:
Är alla oringar täta? Är slangen skuren rakt och instoppad max innan "muttern" är åtdragen?
Själva pistolen är alldeles ny, tycker det ser tätt ut men å andra sidan kanske själva produkten är 'skit' och att man får räkna med att det droppar? (billig från byggmax)

Ska skruva isär och dubbelkolla hur slangen är skuren.
Ska man bara dra åt muttern med handkraft så gott man kan eller ska man gå hårdare åt och verkligen dra åt?

Hade det varit slangen borde det läckt där nere vid själva "skruven". Och ja, den drar du bara åt för hand, men hårt.

Läcker det däruppe där pilen är tippar jag på oringen antingen på själva pistolen eller om det finns en i slangkopplingen (osäker).

Var det nån som sa läckande vattenslang? :mad: Närbild av en grön vattenslang med vattenläckage sprutandes ut från sidan.
Skapa konto
Grön vattenslang med en handhållen munstycke som läcker vatten i en trädgård.
Skapa konto

• Haha
Mac_attack
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Var det nån som sa läckande vattenslang? :mad:[bild] [bild]
Tycker att det ser ut som att det sprutmunstycket gör ett alldeles utmärkt jobb! :)

Ser ut som det brukar med billig skit.

Mac_attack
raveper raveper skrev:
Vilka märken gör bra trädgårdsslang och strålpistol?

Mac_attack Mult skrev:
Vilka märken gör bra trädgårdsslang och strålpistol?
Köpte en liknande från Gardena relativt nyligen och den är riktigt trevlig tycker jag, ”Multisprinkler Comfort” som kan köpas tex här: https://www.jula.se/catalog/tradgar...ttning/stralmunstycken/multisprinkler-005315/

Slang är det väl inte så noga med mer än att de bör vara hyfsat följsamma och inte bli otympligt stela efter kort tid.

raveper raveper skrev:
Min tillhörde en slangvagn från Jula, köpte förra året men hann bara använda ett par ggr. Gav 699 kr. Första jag nånsin köpt, noll referens kring kvalitet eller pris alltså. :sweat:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.