Elektroniktokig
· skåne
· 712 inlägg
Var läcker det, berätta så är det lättare.....
Själva pistolen är alldeles ny, tycker det ser tätt ut men å andra sidan kanske själva produkten är 'skit' och att man får räkna med att det droppar? (billig från byggmax)Joacimz skrev:
Ska skruva isär och dubbelkolla hur slangen är skuren.
Ska man bara dra åt muttern med handkraft så gott man kan eller ska man gå hårdare åt och verkligen dra åt?
Hade det varit slangen borde det läckt där nere vid själva "skruven". Och ja, den drar du bara åt för hand, men hårt.
Läcker det däruppe där pilen är tippar jag på oringen antingen på själva pistolen eller om det finns en i slangkopplingen (osäker).
Läcker det däruppe där pilen är tippar jag på oringen antingen på själva pistolen eller om det finns en i slangkopplingen (osäker).
Produkter som diskuteras: "slangkopplingen"
Kran- & slangkopplingar
Kopplingar spelar en avgörande roll i alla typer av rör- och slangsystem genom att ansluta olika rördelar och säkerställa en sömlös ström av vätskor eller gaser. Oavsett om du arbetar med vattenledningar, trädgårdsslangar, gasrör eller
Läs mer
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
Medlem
· Sverige
· 5 652 inlägg
Köpte en liknande från Gardena relativt nyligen och den är riktigt trevlig tycker jag, ”Multisprinkler Comfort” som kan köpas tex här: https://www.jula.se/catalog/tradgar...ttning/stralmunstycken/multisprinkler-005315/Mult skrev:
Slang är det väl inte så noga med mer än att de bör vara hyfsat följsamma och inte bli otympligt stela efter kort tid.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hantverkartips för sekelskifteshus sökes!
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Gnagda fönsterkarmar - råd och tips sökes
Fönster & Dörrar -
Elfel, tips sökes
El -
Renovera golv efter heltäckningsmatta - tips sökes
Golv -
Tips på golvkonstruktion sökes! Från jordgolv till plastmatta.
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus