1 809 läst ·
11 svar
2k läst
11 svar
Tips - skruvdragare&sticksåg
Tänkte bara slänga in ett tips till er som funderar på ny skruvdragare och/eller sticksåg.
Var på Classe häromdagen och köpte deras AEG verktyg, skruvdragaren på 14.4V http://www.clasohlson.se/link/m3/Product,Product.aspx?artnr=40-6825 och sticksågen http://www.clasohlson.se/link/m3/Product,Product.aspx?artnr=40-6811.
Riktigt jäkla nöjd, speciellt med skruvdragaren.
Stark som fan, bra batteri (2st dessutom) och snabb laddning, känns skön i handen och stabil chuck.
Bra väskor till båda maskinerna.
Sticksågen är också klart värd pengarna - speciellt med tanke på att likvärdig Bosch/Makita kostar runt 1000lappen mer.
Kände bara att jag ville dela med mig av den nuvarande euforin.
Hoppas de håller i längden också, registrerade iaf på hemsidan för att få 3års garanti, Classe lämnade 2år.
Jaja, tack för mig då.
Var på Classe häromdagen och köpte deras AEG verktyg, skruvdragaren på 14.4V http://www.clasohlson.se/link/m3/Product,Product.aspx?artnr=40-6825 och sticksågen http://www.clasohlson.se/link/m3/Product,Product.aspx?artnr=40-6811.
Riktigt jäkla nöjd, speciellt med skruvdragaren.
Stark som fan, bra batteri (2st dessutom) och snabb laddning, känns skön i handen och stabil chuck.
Bra väskor till båda maskinerna.
Sticksågen är också klart värd pengarna - speciellt med tanke på att likvärdig Bosch/Makita kostar runt 1000lappen mer.
Kände bara att jag ville dela med mig av den nuvarande euforin.
Hoppas de håller i längden också, registrerade iaf på hemsidan för att få 3års garanti, Classe lämnade 2år.
Jaja, tack för mig då.
Tips till skruvdragaren, du kan beställa en likadan utan batterier för 25 pund och då har du plötsligt 2 maskiner.
att kalla stickisen jämbördig med tex 135an var väl att ta i lite, men gillar man limpor så är ju iaf priset lågt och den är säker dubbelt så bra som en B&D.
att kalla stickisen jämbördig med tex 135an var väl att ta i lite, men gillar man limpor så är ju iaf priset lågt och den är säker dubbelt så bra som en B&D.
Körde med en Makita 43nånting tidigare, och visst är de inte jämbördiga, men AEG:n står inte långt efter.
Minus dock på sågbladsfästet - skruv.
Var hittar man den maskinen, internet antar jag - men vilken sida?
Minus dock på sågbladsfästet - skruv.
Var hittar man den maskinen, internet antar jag - men vilken sida?
tex här_bystrom_ skrev:
http://www.power-tools-pro.co.uk/ae...-fitted-with-a-10mm-keyless-chuck-p-4958.html
Moderator
· Stockholm
· 57 824 inlägg
Jag är förbluffad, menar du att du ger över tusen spänn för en maskin utan snabbfäste för bladet?
Haha, ja faktiskt.hempularen skrev:
Prioriteringar antar jag, det är så sällan jag byter blad så det kvittar egentligen för min del.
Sågar mest regelvirke, panel etc och då behövs endast ett blad och det håller läääänge.
Skulle jag behöva såga något annat så får jag väl kosta på mig de 15 extra sekunder det tar att byta utan snabbfäste...
Jag har också köpt den skruvaren hos Classe och är lika nöjd som trådskaparen efter ett par månader. Jag har kört med skräp ett tag (Einhell etc) så AEG-maskinen var ett riktigt lyft för mig, ren proffskänsla.
Till trådskaparen och andra hugade; ska du köpa en ytterligare maskin enligt tips i tråden så tänk gärna på två saker: Dels så är Classe-maskinen den dyrare Li-Ion-maskinen medan många (Harald Nyborg, Bauhaus och de som länkades till i tråden) enbart verkar sälja NiMh-maskinerna, iaf de gånger jag kollat.. Sen har Classe-maskinen 13mm chuck medan de andra verkar ha 10mm, iaf en del av dem. Det vore ingen bra affär att få hem en maskin till vilket ackarna inte passar menar jag.
Gällande AEG-stickisen (som jag inte köpt själv utan fått som gåva) kan jag inte säga att jag är lika nöjd. Den är bra, fungerar bra och klarar att ta sig genom allt jag kastar på den men att behöva nyckel för bladbyte och just tidigare nämnd avsaknad av stöd för bladet gör att jag ska utöka min verktygssamling imorrn... Såg en C6BU2:a billigt också & SMS säljer visst Bosch gamla 50-meters lasermätare billigt
Till trådskaparen och andra hugade; ska du köpa en ytterligare maskin enligt tips i tråden så tänk gärna på två saker: Dels så är Classe-maskinen den dyrare Li-Ion-maskinen medan många (Harald Nyborg, Bauhaus och de som länkades till i tråden) enbart verkar sälja NiMh-maskinerna, iaf de gånger jag kollat.. Sen har Classe-maskinen 13mm chuck medan de andra verkar ha 10mm, iaf en del av dem. Det vore ingen bra affär att få hem en maskin till vilket ackarna inte passar menar jag.
Gällande AEG-stickisen (som jag inte köpt själv utan fått som gåva) kan jag inte säga att jag är lika nöjd. Den är bra, fungerar bra och klarar att ta sig genom allt jag kastar på den men att behöva nyckel för bladbyte och just tidigare nämnd avsaknad av stöd för bladet gör att jag ska utöka min verktygssamling imorrn... Såg en C6BU2:a billigt också & SMS säljer visst Bosch gamla 50-meters lasermätare billigt
Produkter som diskuteras: "lasermätare"
Avståndsmätare
Avståndsmätare med laser är ett mycket exakt och effektivt verktyg för att mäta avstånd. De kan användas i flera olika situationer, från att uppskatta dimensioner av ett rum för renovering, till mer komplexa uppgifter inom byggbranschen,
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
