nikasp
Någon som har tips på en vattenslang som inte blir stel som en pinne i kyla? Har testat Premium Gardena men vill nu ha en riktigt bra men kort bit bara på kanske max 5 meter så gärna lösmeter. Ska ha till att spola av skor och cyklar ute nu vintertid. Tar in mellan gångerna men vill att den ska vara hyfsat mjuk och följsam i riktigt kallt väder.

Har alla vanliga byggvaruhus när och även Swedol som jag kom på har "slangverkstad". Ska bara sitta vanliga Gardenakopplingar på så inget som behöver tillverkas/pressas dock.

• Gilla
Vasseboo
  • Laddar…
Då måste du oavsett tappa ur vattnet efter varje användande.
Jag upplever fruset vatten som väldigt stelt.

Men varför inte ta med slangen in i
t ex garaget?

Fråga din slanghandlare om han har silikonslang i rätt dimension. Du bor ju i storstan. Fast du har säkert löst det redan, det är ju två år sedan du frågade.

nikasp
H Hybro skrev:
Då måste du oavsett tappa ur vattnet efter varje användande.
Jag upplever fruset vatten som väldigt stelt.

Men varför inte ta med slangen in i
t ex garaget?
Som jag skrev tänkte jag inte lämna den ute men vill inte ha slang som blir som en pinne bara för att det är runt nollan. Bor i Stockholm och tvättar ibland bil och cykel när det är kallt. Högtrycken har en riktigt bra slang som är följsam och lätt att jobba med. Kanske får åka till Swedol och köpa nån premiumslang. Har alltså inte fixat detta ännu utan trasslar med standardslang.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.