Hej! Första posten här, har försökt söka men inte hittat svar.

Vi ska installera värmepump (har direktverkande el idag) och söker tips på en bra och prisvärd firma i Stockholm som både kan rådgiva bra lösning samt ta hand om installation och inte blåsa oss.

Stort tack!

M Martin Linder1 skrev:

Vi ska installera värmepump (har direktverkande el idag) och söker tips på en bra och prisvärd firma i Stockholm som både kan rådgiva bra lösning samt ta hand om installation och inte blåsa oss.

Stort tack!
Du får nog specificera mer vart i Stockholm det är då en del företag kanske inte vill åka över Essingeleden

• Gilla
Huddingebo och 1 till
  • Laddar…
C Comfort Thomas skrev:
Du får nog specificera mer vart i Stockholm det är då en del företag kanske inte vill åka över Essingeleden
Sjukt ändå att man inte pallar sätta sig i bilen 20 min för ett relativt stort jobb. Hur som helst, bor i Älvsjö

M Martin Linder1 skrev:
Sjukt ändå att man inte pallar sätta sig i bilen 20 min för ett relativt stort jobb. Hur som helst, bor i Älvsjö
Nu kanske du nyligen har köpt hus men räkna med att många företag i branschen har en del att göra (säsongen som stundar) och kommer att både sockra och salta offerterna.
Kolla med tre företag och se hur prisbilden ser ut.
Ibland kan det löna sig att vänta till vår/sommar.

C
M Martin Linder1 skrev:
Sjukt ändå att man inte pallar sätta sig i bilen 20 min för ett relativt stort jobb.
Har man fullt upp med jobb på närmare håll är det förvisso fullt förståeligt.
VP-installatörerna har nog goda tider nu när elpriserna spökar.

M Martin Linder1 skrev:
Köer över den där bron och på vägen dit kan vara sjukt långa många gånger och gör det svårt att planera jobben , är väl bara mellan typ 10 till 14 som det fungerar smärtfritt.
Men det finns säkert många som åker kors och tvärs överallt 👍
Kolla på respektive märke som du är intresserad av på deras återförsäljarlista vilka som ligger skapligt nära dig och be ett par komma och kika.

• Gilla
el_palpo
  • Laddar…
M Martin Linder1 skrev:

Stort tack!
ska du ha en luft vatten så är det en röris du skall ha

en luft/luft är ju ett litet jobb och rätt ointressant om det inte är lätt

returen returen skrev:
ska du ha en luft vatten så är det en röris du skall ha

en luft/luft är ju ett litet jobb och rätt ointressant om det inte är lätt
Varför skulle det vara ointressant om det inte är lätt?
Måste vara en röris som tänker så 😉
Däremot är det många gånger ganska prispressat så man kanske inte vill sitta en evighet i alla dessa köer och inte hinna med det man tänkt sig.

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
C Comfort Thomas skrev:
Varför skulle det vara ointressant om det inte är lätt?
Måste vara en röris som tänker så 😉
Däremot är det många gånger ganska prispressat så man kanske inte vill sitta en evighet i alla dessa köer och inte hinna med det man tänkt sig.
Det beror ju på hur mycket man kan pungslå kunden på.

en luft luft tjänar man väl brutto 15-20tkr
är kön på intresserade lång väljer man de lättaste
man behöver ju inte jobba ihjäl sig med den bruttovinsten....

returen returen skrev:
Det beror ju på hur mycket man kan pungslå kunden på.

en luft luft tjänar man väl brutto 15-20tkr
är kön på intresserade lång väljer man de lättaste
man behöver ju inte jobba ihjäl sig med den bruttovinsten....
Hade gärna haft den förtjänster 👍
Men du måste onekligen prata om rörisar.
Om jag säljer tex en Mitsubishi FT25 inkl installation för 23500:- inkl moms och inga rotavdrag inblandat
rätt svårt att få ihop den förtjänsten du uppger

M Martin Linder1 skrev:
Om man är lokaliserad norr om stan så kan det vara timmar att ta sig till Älvsjö.
När jag hade kört eget några år så tog jag ett principbeslut att inte ta några jobb norr om Slussen. En ren nödvändighet för min psykiska hälsa.

• Gilla
Huddingebo och 2 till
  • Laddar…
C Comfort Thomas skrev:
Hade gärna haft den förtjänster 👍
Men du måste onekligen prata om rörisar.
Om jag säljer tex en Mitsubishi FT25 inkl installation för 23500:- inkl moms och inga rotavdrag inblandat
rätt svårt att få ihop den förtjänsten du uppger
det är billigt, riktigt billigt
och anmärkningsvärt runt stockholm
måste vara många som springer runt där
Jag tar fullpris för LN Hero och 7000.- för en lätt installation så...

Guzzi Guzzi skrev:
Om man är lokaliserad norr om stan så kan det vara timmar att ta sig till Älvsjö.
När jag hade kört eget några år så tog jag ett principbeslut att inte ta några jobb norr om Slussen. En ren nödvändighet för min psykiska hälsa.
Samma för mig att åka från Nykvarn till Solna eller däromkring.
Fastnar typ först i Hallunda och sen är det stopp vid segeltorp och vid ”fel” tid hemåt är det oftast ännu värre.
Har man riktig tur så har någon krockat också!

• Gilla
returen och 2 till
  • Laddar…
returen returen skrev:
det är billigt, riktigt billigt
och anmärkningsvärt runt stockholm
måste vara många som springer runt där
Jag tar fullpris för LN Hero och 7000.- för en lätt installation så...
Ha ha, det är med andra ord ni som har en avans på 15-20000:- per installation och bara att gratulera 👍
Alla möjliga postorderfirmor som härjar lite söderut så man får anpassa sig.
Mitt prisexempel är exkl Eldragning från central för det går inte sätta fast pris då det kan skilja sig åt sjukt mycket.

C Comfort Thomas skrev:
Ha ha, det är med andra ord ni som har en avans på 15-20000:- per installation och bara att gratulera 👍
Alla möjliga postorderfirmor som härjar lite söderut så man får anpassa sig.
Mitt prisexempel är exkl Eldragning från central för det går inte sätta fast pris då det kan skilja sig åt sjukt mycket.
inkoppling i central överlåter jag till kundens lysmask
det blir snyggare
och det på tok för lång tid att få till det

• Gilla
Comfort Thomas
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.