Har tänkt införskaffa en batteridriven trimmer för att gå efter gräsklipparen, men även slå lite vildvuxen äng. Vill helst ha med tråd. Går det även byta till en klinga skulle det inte skada.
Har tittat på Ryobis ONE+ och ONE+ HP. Finns det fler fabrikat att kolla på? Vad har forumet för tips? Några kampanjer nu?
Kör för övrigt blå Bosch på skruvdragare etc. Så trimmern/batteri blir ett nytt ekosystem.

AXS
Behöver du gå med slyklinga eller bara tråd?
Något maxpris?
Andra maskiner du tänkt införskaffa som kan funka med samma batteri?

Själv kört HQ och det har fungerat utmärkt, bra bärsystem om du inte tar billigaste trimmern.

• Gilla
Matilda L och 1 till
  • Laddar…
Eller så håller du dig till blå bosch även för trimmern. Bosch GRT 18V-33. (finns också GFR som då har klinga och tråd)
Jag har en och den är trevlig.

• Gilla
Silkesnusa och 1 till
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Behöver du gå med slyklinga eller bara tråd?
Något maxpris?
Andra maskiner du tänkt införskaffa som kan funka med samma batteri?

Själv kört HQ och det har fungerat utmärkt, bra bärsystem om du inte tar billigaste trimmern.
Egentligen bara tråd, klinga vore mest en bonus.. Budget vet jag inte riktigt, men vill köpa något av god kvalitet som är prisvärt ;) Inte billig skit eller delux. Har inga planer på andra maskiner just nu.

foppa72 foppa72 skrev:
Eller så håller du dig till blå bosch även för trimmern. Bosch GRT 18V-33. (finns också GFR som då har klinga och tråd)
Jag har en och den är trevlig.
Jag visste faktiskt inte ens att det fanns trädgårdsmaskiner i Boschs blå serie. Det får jag kolla upp!

Bosch blå GRT/GFR är samma maskin och har en sådan med tråd och klinga.
Har vid bostad en vanlig Ryobi 18V trimmer.
Så Bosch känns mycket mera som kvalite. Men med treuddsklinga och tjockare höggräs äter den lite batteri, jag kör med 4Ah standard men har tre så inga problem.

Bosch kostar ca 2500:- exkl. batteri eller sele.

Ryobi erbjuder:
GRÄSTRIMMER RYOBI RLT183120C ONE+ 18V 1X2.0AH 995:-
https://www.bauhaus.se/grastrimmer-ryobi-rlt183120c-one-18v-1x2-0ah

Alt.:
GRÄSTRIMMER RYOBI RLT18324020 ONE+ 18V 1X2,0AH 1X4,0AH 2995:-
https://www.bauhaus.se/grastrimmer-ryobi-rlt18324020-one-18v-1x2-0ah-1x4-0ah

Vad skiljer egentligen på dessa två Ryobi-trimmers? Båda är i ONE + serien (borstlösa motorer=bra). I den ena ingår ett 4 Ah-batteri, men det kan inte motivera en prisskillnad på 2000:-. Det måste skilja en del på själva trimmern också eller?

A arowe17 skrev:
Har tänkt införskaffa en batteridriven trimmer för att gå efter gräsklipparen, men även slå lite vildvuxen äng. Vill helst ha med tråd. Går det även byta till en klinga skulle det inte skada.
Har tittat på Ryobis ONE+ och ONE+ HP. Finns det fler fabrikat att kolla på? Vad har forumet för tips? Några kampanjer nu?
Kör för övrigt blå Bosch på skruvdragare etc. Så trimmern/batteri blir ett nytt ekosystem.
Jag kör med Husqvarna 215iL med plastsnöre. Fungerar utmärkt men jag saknar sele. Just nu på bra pris från Duab och systerfirmorna. Hade 220iR funnits tidigare hade jag satsat några kronor till. Istället blev det en Stihl FS131 så man kan köra i blöt väderlek. https://duab.se/skog-tradgard/rojsagar-grastrimmers/grastrimmer/husqvarna-215il-batteritrimmer

Ossian K Olsson
A AndersS skrev:
osch blå GRT/GFR är samma maskin och har en sådan med tråd och klinga.
Har vid bostad en vanlig Ryobi 18V trimmer.
Så Bosch känns mycket mera som kvalite. Men med treuddsklinga och tjockare höggräs äter den lite batteri, jag kör med 4Ah standard men har tre
A arowe17 skrev:
Bosch kostar ca 2500:- exkl. batteri eller sele.

Ryobi erbjuder:
GRÄSTRIMMER RYOBI RLT183120C ONE+ 18V 1X2.0AH 995:-
[länk]

Alt.:
GRÄSTRIMMER RYOBI RLT18324020 ONE+ 18V 1X2,0AH 1X4,0AH 2995:-
[länk]

Vad skiljer egentligen på dessa två Ryobi-trimmers? Båda är i ONE + serien (borstlösa motorer=bra). I den ena ingår ett 4 Ah-batteri, men det kan inte motivera en prisskillnad på 2000:-. Det måste skilja en del på själva trimmern också eller?
Jag har Boschen och det är sån jäkla skillnad jämfört med de Ryobisarna jag hållit i i affären och den jag hade själv innan. De är plastig och jävliga och Boschen är som det står i namnet faktiskt rätt Pro. Har du dessutom batterier till en Bosch blå redan så är det hål i huvudet att köpa ett batterisystem till.

Trimmern drar rätt mycket batteri och du kommer inte långt på ett 2 Ah som följer med den för 995kr.

Har du möjlighet att handla på Hornbach så får du den för ca 2200 kr med prisgarantin. Tror det också går att göra online.

• Gilla
arowe17 och 1 till
  • Laddar…
Jag har också bosch, med 4a batteri räcker den för mig. Gillar balansen i den, kan gå länge utan att känna av ryggen. Men då har jag också andra boschgrejer, det är skönt att kunna använda samma batteri.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Jag har Boschen och det är sån jäkla skillnad jämfört med de Ryobisarna jag hållit i i affären och den jag hade själv innan. De är plastig och jävliga och Boschen är som det står i namnet faktiskt rätt Pro. Har du dessutom batterier till en Bosch blå redan så är det hål i huvudet att köpa ett batterisystem till.

Trimmern drar rätt mycket batteri och du kommer inte långt på ett 2 Ah som följer med den för 995kr.

Har du möjlighet att handla på Hornbach så får du den för ca 2200 kr med prisgarantin. Tror det också går att göra o
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:

Har du möjlighet att handla på Hornbach så får du den för ca 2200 kr med prisgarantin. Tror det också går att göra online.
Behöver man en sele till Boschen eller är den hanterbar utan för lite mindre körningar?
Jag har 2st 4 Ah, så batterikapacitet finns :)

Ossian K Olsson
A arowe17 skrev:
Behöver man en sele till Boschen eller är den hanterbar utan för lite mindre körningar?
Jag har 2st 4 Ah, så batterikapacitet finns :)
IMG_5095.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Man får med en rejäl rem som har ungefär samma funktion som en sele. Med remmen så är det inga problem att bära den i 20-30 minuter. Längre än så har jag nog inte burit runt den.

• Gilla
arowe17 och 1 till
  • Laddar…
Då får det nog bli en Bosch GRT 18V-33 :) . Tack för all hjälp.

• Gilla
NyKarin
  • Laddar…
Ska väl erkänna att jag förutom Boschen på fastigheten även har Stihlmaskin men körs aldrig med tråd utan med treudd eller sågklinga, samt riktig sele, men används för större vildväxande gräsytor/röjning😉
Köpte GFR på Duab för att få med en klinga, men det är ju bara att köpa till en sådan men glöm inte delarna som behövs för att skruva fast den. Blir nog inte billigare än att ta GFR från början.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.