K
Halloj,

Behöver lite tips på ett stativ till laser >40cm+lasern (lägsta linjehöjd 50cm)
Har idag en Bosch GLL 3-80 samt stativet BT250, men inför en plattsättning behöver jag börja lägre ner än vad nuvarande stativ tillåter.

BT150 är lite för stort även det, i övrigt verkar det inte finnas några fler blåa varianter i Boschs sortiment.

Mottager tacksamt tips! :)

Ledsen, men en blå Bosch laser är så stark att den skär av en Jula-stötta.

• Gilla
  • Haha
JanneJanne123 och 3 till
  • Laddar…
Å fan, har iof bara kört grön Bosch med dito :cool:

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Kör BT350 som sagt ovan.

• Gilla
KjellTimell
  • Laddar…
K
Tack för alal tips, missat teleskopstativet då jag inte hittade det på Boschs hemsida.
Proffsmagasinet verkade ha ett bra pris, men finns det bättre utomlands kanske?

Redigerat:
K
Svaret är enkelt...

• Gilla
  • Haha
bulleribock och 3 till
  • Laddar…
Precis. Förstår inte hur @Lexington tänkte där.

• Gilla
Lexington
  • Laddar…
K
Funkar alldeles ypperligt, vart även 2 st. 3Ah batterier till lasern,

• Badrum under renovering med korslaser som projicerar linjer på kaklade väggar och avståndskilar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vart köpte du den sen?

K
Från proffsmagasinet i enlighet med ditt inlägg. :) Var den bästa dealen inrikes och jag behövde den hyffsat kvickt.

BM1 fästet fick man ju med lasern så det vart endast stativet. Tycker dock "låset" för finjusteringen på BM1 inte är tillräckligt låsande sen hade jag velat kunna låsa lasern från att snurra, alternativt att den var trög-roterad.
Nåja teleskåpet är schysst, inte lika stabilt som en strippstång.. men man ska ju inte härja runt den. :)

Edit: Teleskåpet kostade 1248 när jag beställde, nu 1420, så det var väl en kampanj just då.. Svårt o se när det alltid är "rea" på PM :D

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vet väldigt lite om stabilitet på strippstänger så kan inte relatera. Och har inte sett att Bosch har någon sån heller, även om det är Tyskt där ju bla Reeperbahn finns.

• Haha
KjellTimell
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.