2 694 läst ·
11 svar
3k läst
11 svar
Tips på städfirma nordöstra Stockholms län?
Hoppas att någon kan ge mig tips på en städfirma som finns i nordöstra Stockholm. Vi bor i Vallentuna på gränsen till täby. När man söker på nätet så är det väldigt oklart då de ofta skriver att de städar i Stockholm men inte preciserar om de menar Stockholm stad eller län och ofta har inställelsepriser om man bor en viss bit från centrum. Så jag hoppas det finns någon här som kan hjälpa mig med tips.
Det vi vill ha är 4 timmars städ varannan vecka och att det ska vara lite flexibelt med vad de gör för något. Vi vill tex ha hjälp med strykning samtidigt som vi inte vill att golven ska moppas och 2 rum vill vi inte att de ska städas alls. Har sett någon firma där de har en "standardstädning" som de alltid gör och sedan kan de stryka om tid finns över, men man får inte välja bort något från standarden för att få tid till "extra" som strykning.
Det vi vill ha är 4 timmars städ varannan vecka och att det ska vara lite flexibelt med vad de gör för något. Vi vill tex ha hjälp med strykning samtidigt som vi inte vill att golven ska moppas och 2 rum vill vi inte att de ska städas alls. Har sett någon firma där de har en "standardstädning" som de alltid gör och sedan kan de stryka om tid finns över, men man får inte välja bort något från standarden för att få tid till "extra" som strykning.
Tack för tipset. Stryker de också? Såg inget om det på hemsidan. De verkar ligga lire högre i pris än andra jag sett. Normalpris verkar vara runt 180kr/timme men cleanstar har 225-240. Det kan det ju vara värt om det är så att de också är bättre än alla andra, men om de bara är "lika bra" så känns det onödigt att betala så pass mycket mer.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Vem kan jobba för 180 kr/timme???
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Vet inte om de stryker men jag har upplevt dem flexibla så de gör säkert vad du ber dem göra.
Ja, de ligger nog lite högre i pris. Dock har de ingen inställelseavgift, inga avtal med bindningstider och de tar med allt städmaterial som behövs. Vad jag tyckt varit bra att det alltid är samma personer som kommer och städar, dvs inte nya varje gång.
Ja, de ligger nog lite högre i pris. Dock har de ingen inställelseavgift, inga avtal med bindningstider och de tar med allt städmaterial som behövs. Vad jag tyckt varit bra att det alltid är samma personer som kommer och städar, dvs inte nya varje gång.
Jag har haft städhjälp i 20 år och har under den tiden bott på olika ställen och haft en hel del olika firmor. Den städfirma jag har nu är den absolut bästa någonsin. En liten firma hemmahörandes i Norrtälje kommun som drivs av en svensk tjej som är vän till en av mina vänner. Vi bor i Vallentuna och möjligtvis kan de tänka sig att åka till dig, byggankan. Jag kan fråga om du vill. De tar 375:- per timme inkl. moms och innan RUT-avdrag och milersättning på 25:- per mil (ej RUT-avdragbart). Och självklart har de med sig allt städmaterial som behövs, det har alla seriösa städfirmor.
Redigerat:
Hemmakatten, håller absolut med om att alla seriösa städfirmor borde ha städmaterial med sig men det verkar tyvärr inte vara helt vanligt. Inte någon av de städfirmor jag var i kontakt med när vi beslutade att ta in hjälp erbjöd det. Däremot hade de väldigt specifika krav på vad jag själv skulle tillhandahålla.
Nu flyttar vi till Norrtälje om ett par veckor och jag letar ny städfirma, har du lust att dela med dig av ditt tips?
Nu flyttar vi till Norrtälje om ett par veckor och jag letar ny städfirma, har du lust att dela med dig av ditt tips?
Kontaktade dem och fick en offert som verkade bra. Tyvärr så var den på 1 år med 6 månaders uppsägningstid och vi vill inte binda oss så länge med en gång. Har frågat efter kortare tider och väntar på svar.Brandten skrev:
Kollade också med Rent Hemma som tydligen har Täby som gräns för hur långt de åker och vi bor 500 meter från Täby. Men de skulle kolla upp om de kunde åka även till oss och sedan höra av sig men jag har inte hört något.
Klicka här för att svara