Vi ska måla en vindskiva på huset vi precis köpt. Förra ägaren har målat de två andra, så jag vill inte hyra en ställning. Vi har en stege som är lång nog plus att vi kan stå i ett fönster. Lite orolig är jag allt att jag ramlar ner. Har ni tips på hur vi kan göra? Håller en gammal skorsten tror ni (alltså om man lindar en livlina runt den)? Andra idéer??
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle hyrt en skylift. Att säkra runt skorstenen enbart blir lurigt eftersom linan blir så lång att du riskerar att antingen ligga på marken eller utsättas för väldiga krafter innan det tar stopp. Säkerhetslinan ska ju helst gå ganska rakt upp. Jag har målat ganska mycket från stege men det är inte roligt alls tycker jag, vingligt och man når bara en liten bit osv.
MoaBrittis skrev:
Vi ska måla en vindskiva på huset vi precis köpt. Förra ägaren har målat de två andra, så jag vill inte hyra en ställning. Vi har en stege som är lång nog plus att vi kan stå i ett fönster. Lite orolig är jag allt att jag ramlar ner. Har ni tips på hur vi kan göra? Håller en gammal skorsten tror ni (alltså om man lindar en livlina runt den)? Andra idéer?? [bild]
MoaBrittis skrev:
Vi ska måla en vindskiva på huset vi precis köpt. Förra ägaren har målat de två andra, så jag vill inte hyra en ställning. Vi har en stege som är lång nog plus att vi kan stå i ett fönster. Lite orolig är jag allt att jag ramlar ner. Har ni tips på hur vi kan göra? Håller en gammal skorsten tror ni (alltså om man lindar en livlina runt den)? Andra idéer?? [bild]
Rejäl skruvöglor på lämpliga ställen + sele. Dimensionera efter mölarns vikt.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Tips vid installation av vattenburen golvvärme - flytspackla vs EPS?
Golv -
Tips på avloppslösning, källare. Golvbrunn eller inte vid flytt av TM.
Tvättstuga -
Avtalsservitut - tips kring giltighet - hur går vi vidare?
Juridik -
Tips vid byte av tvättställsblandare och montering kulventil?
Vatten & Avlopp -
Säkerhet och övervakning vid pumpbrunn för dagvatten
El