Hej, har sprutat mycket med kompressor å pistol men tröttnat på problemen och vill nu testa en airless. Kollat runt mycket på wagner tex men det finns ju så sabla många modeller. Sen läser man om div. problem folk haft med vissa modeller så frågan är ju: vilken vågar man köpa in? Och vad är skillnaden på tex Wagner control PRO R och M osv.

tacksam för vettiga tips och råd. Kommer använda denna ofta då jag har ett möbelföretag och då måste det funka helt enkelt

tusen Tack för svar

Med vänlig hälsning, Peter

Hanssop Hanssop skrev:
Hej, har sprutat mycket med kompressor å pistol men tröttnat på problemen och vill nu testa en airless. Kollat runt mycket på wagner tex men det finns ju så sabla många modeller. Sen läser man om div. problem folk haft med vissa modeller så frågan är ju: vilken vågar man köpa in? Och vad är skillnaden på tex Wagner control PRO R och M osv.

tacksam för vettiga tips och råd. Kommer använda denna ofta då jag har ett möbelföretag och då måste det funka helt enkelt

tusen Tack för svar

Med vänlig hälsning, Peter
Fick du någon klarhet i skillnaden mellan R och M?

Jag grävde i den frågan förra veckan, enda jag hittade är att den i plast är lättare, resten ska vara samma!

• Gilla
Chentin
  • Laddar…
K_arlstrom K_arlstrom skrev:
Jag grävde i den frågan förra veckan, enda jag hittade är att den i plast är lättare, resten ska vara samma!
Track för snabbt svar

K_arlstrom K_arlstrom skrev:
Vet du förresten om det går att måla slamfärg med den?

C Chentin skrev:
Vet du förresten om det går att måla slamfärg med den?
Ingen aning tyvärr, lite svårt att hitta information och inget jag tänkt på då jag kommer måla med akrylatfärg!

Inga pumpar brukar gilla slamfärg. Det sliter så hårt på kolv och cylinder. Slammet blir som slipmedel i pumpen och sliter även på munstycket.

• Gilla
Freddy_kruger
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Inga pumpar brukar gilla slamfärg. Det sliter så hårt på kolv och cylinder. Slammet blir som slipmedel i pumpen och sliter även på munstycket.
Åh, vad synd...

Graco... Då får du kvalitet! Sen är det bara att välja modell:p

C Chentin skrev:
Åh, vad synd...
En spruta med turbin tror jag fixar slamfärg. Annars finns det luftdrivna som suger ur hink som anges funka med slamfärg.

Ett tips om någon vill köpa dessa så kika på Amazon.de eller andra tyska butiker. Finns en vacker slant att spara!

SamiHus SamiHus skrev:
Ett tips om någon vill köpa dessa så kika på Amazon.de eller andra tyska butiker. Finns en vacker slant att spara!
Jag beställde nyss en ;)
3.200:- sek med frakt för en 250 R
Överkomligt

Vad tror panelen om att använda en sån där "ful-spruta" som man får i Julas paket med div. trycklufts-verktyg för 200:- eller vad det är? (till slamfärg alltså)

C Chentin skrev:
Jag beställde nyss en ;)
3.200:- sek med frakt för en 250 R
Överkomligt

Vad tror panelen om att använda en sån där "ful-spruta" som man får i Julas paket med div. trycklufts-verktyg för 200:- eller vad det är? (till slamfärg alltså)
Nästan så jag tror tvättsprutan som brukar följa med skulle kunna funka.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.