2 970 läst ·
12 svar
3k läst
12 svar
Tips på problemfri färgspruta önskas
Hej, har sprutat mycket med kompressor å pistol men tröttnat på problemen och vill nu testa en airless. Kollat runt mycket på wagner tex men det finns ju så sabla många modeller. Sen läser man om div. problem folk haft med vissa modeller så frågan är ju: vilken vågar man köpa in? Och vad är skillnaden på tex Wagner control PRO R och M osv.
tacksam för vettiga tips och råd. Kommer använda denna ofta då jag har ett möbelföretag och då måste det funka helt enkelt
tusen Tack för svar
Med vänlig hälsning, Peter
tacksam för vettiga tips och råd. Kommer använda denna ofta då jag har ett möbelföretag och då måste det funka helt enkelt
tusen Tack för svar
Fick du någon klarhet i skillnaden mellan R och M?Hanssop skrev:
Hej, har sprutat mycket med kompressor å pistol men tröttnat på problemen och vill nu testa en airless. Kollat runt mycket på wagner tex men det finns ju så sabla många modeller. Sen läser man om div. problem folk haft med vissa modeller så frågan är ju: vilken vågar man köpa in? Och vad är skillnaden på tex Wagner control PRO R och M osv.
tusen Tack för svar
Verktygstokig
· Norrbotten
· 891 inlägg
Jag grävde i den frågan förra veckan, enda jag hittade är att den i plast är lättare, resten ska vara samma!
Verktygstokig
· Norrbotten
· 891 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Inga pumpar brukar gilla slamfärg. Det sliter så hårt på kolv och cylinder. Slammet blir som slipmedel i pumpen och sliter även på munstycket.
Medlem
· södemanland
· 706 inlägg
Graco... Då får du kvalitet! Sen är det bara att välja modell
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Jag beställde nyss enSamiHus skrev:
3.200:- sek med frakt för en 250 R
Överkomligt
Vad tror panelen om att använda en sån där "ful-spruta" som man får i Julas paket med div. trycklufts-verktyg för 200:- eller vad det är? (till slamfärg alltså)
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Nästan så jag tror tvättsprutan som brukar följa med skulle kunna funka.C Chentin skrev:
Klicka här för att svara