Hej!

Jag velar om vilken alternativ som blir bäst att placera garaget på tomten. Vi ska bygga pool vertikalt med ena huskroppen. Placerar man garage högt upp på tomten så bli ytan större mot söder. Nackdelen är att garaget skymmer ena stora fönstret i gaveln på ena huskroppen.
Placerar man garaget långt ner på tomten så tycker jag det tar mycket gräsyta nedanför huset/poolen.

Skulle vara tacksam för tips och förslag!
 
  • Tvärsnitt och 3D-vyer av ett hus med tillhörande garage, illustrerar olika placeringar för byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Arkitektritningar som visar planlösning och olika perspektiv av ett hus med och utan intilliggande garage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur ser det ut i övrigt på tomten, var är vägar osv? Bäst är ju att ha garaget nära entrén. Vet inte om det är möjlig i det här fallet. Var ska gäster parkera när dom kommer?
 
R Ritor skrev:
Hej!

Jag velar om vilken alternativ som blir bäst att placera garaget på tomten. Vi ska bygga pool vertikalt med ena huskroppen. Placerar man garage högt upp på tomten så bli ytan större mot söder. Nackdelen är att garaget skymmer ena stora fönstret i gaveln på ena huskroppen.
Placerar man garaget långt ner på tomten så tycker jag det tar mycket gräsyta nedanför huset/poolen.

Skulle vara tacksam för tips och förslag!
L Låset skrev:
Hur ser det ut i övrigt på tomten, var är vägar osv? Bäst är ju att ha garaget nära entrén. Vet inte om det är möjlig i det här fallet. Var ska gäster parkera när dom kommer?
Vägen går norr och öster om huset. Det kommer vara återvändsgata åt ena hållet( öster om huset).
 
Lite svårt att föreställa sig utan att de är utplacerat på karta så att man kan se hur det förhåller sig till omgivningarna. Var exakt är det tänkt att poolen ska vara?

Spontant när jag ser första förslaget så kan jag tänka mig att förlänga garaget och bygga ihop det med huset till en H-form. Då for du en ännu mer inramad "innergård på baksidan. Den nya flygeln skulle kunna vara hälften garage och hälften gästrum/poolhus. Du förlorar förvisso två smala fönster i vardagsrummet men det kanske kan kompenseras med ljusinsläpp från ännu mer fönster mot baksidan?

Hur bygger man förresten en vertikal pool? Är det inte svart att få vattnet att stanna kvar? :P
Sorry, men det är ändå fredag
 
Jag var inne på att bygga ihop huset med garaget men vill helst ha huset som ett L. Jag tycker egentligen att det ser snyggast ut att ha garaget långt fram på tomten men rädd att huset ska se ut som ett H.

Bifogar en skiss med området, dock är huset inritat fel.

Haha! Poolen kommer ligga längta med kök/vardagsrummet.
 
  • Skiss av tomt med felinritat hus, planerat garage och översikt av omgivande byggnader.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.