Hej!
Jag velar om vilken alternativ som blir bäst att placera garaget på tomten. Vi ska bygga pool vertikalt med ena huskroppen. Placerar man garage högt upp på tomten så bli ytan större mot söder. Nackdelen är att garaget skymmer ena stora fönstret i gaveln på ena huskroppen.
Placerar man garaget långt ner på tomten så tycker jag det tar mycket gräsyta nedanför huset/poolen.
Skulle vara tacksam för tips och förslag!
Jag velar om vilken alternativ som blir bäst att placera garaget på tomten. Vi ska bygga pool vertikalt med ena huskroppen. Placerar man garage högt upp på tomten så bli ytan större mot söder. Nackdelen är att garaget skymmer ena stora fönstret i gaveln på ena huskroppen.
Placerar man garaget långt ner på tomten så tycker jag det tar mycket gräsyta nedanför huset/poolen.
Skulle vara tacksam för tips och förslag!
R Ritor skrev:Hej!
Jag velar om vilken alternativ som blir bäst att placera garaget på tomten. Vi ska bygga pool vertikalt med ena huskroppen. Placerar man garage högt upp på tomten så bli ytan större mot söder. Nackdelen är att garaget skymmer ena stora fönstret i gaveln på ena huskroppen.
Placerar man garaget långt ner på tomten så tycker jag det tar mycket gräsyta nedanför huset/poolen.
Skulle vara tacksam för tips och förslag!
Vägen går norr och öster om huset. Det kommer vara återvändsgata åt ena hållet( öster om huset).L Låset skrev:
Lite svårt att föreställa sig utan att de är utplacerat på karta så att man kan se hur det förhåller sig till omgivningarna. Var exakt är det tänkt att poolen ska vara?
Spontant när jag ser första förslaget så kan jag tänka mig att förlänga garaget och bygga ihop det med huset till en H-form. Då for du en ännu mer inramad "innergård på baksidan. Den nya flygeln skulle kunna vara hälften garage och hälften gästrum/poolhus. Du förlorar förvisso två smala fönster i vardagsrummet men det kanske kan kompenseras med ljusinsläpp från ännu mer fönster mot baksidan?
Hur bygger man förresten en vertikal pool? Är det inte svart att få vattnet att stanna kvar?
Sorry, men det är ändå fredag
Spontant när jag ser första förslaget så kan jag tänka mig att förlänga garaget och bygga ihop det med huset till en H-form. Då for du en ännu mer inramad "innergård på baksidan. Den nya flygeln skulle kunna vara hälften garage och hälften gästrum/poolhus. Du förlorar förvisso två smala fönster i vardagsrummet men det kanske kan kompenseras med ljusinsläpp från ännu mer fönster mot baksidan?
Hur bygger man förresten en vertikal pool? Är det inte svart att få vattnet att stanna kvar?
Sorry, men det är ändå fredag
Jag var inne på att bygga ihop huset med garaget men vill helst ha huset som ett L. Jag tycker egentligen att det ser snyggast ut att ha garaget långt fram på tomten men rädd att huset ska se ut som ett H.
Bifogar en skiss med området, dock är huset inritat fel.
Haha! Poolen kommer ligga längta med kök/vardagsrummet.
Bifogar en skiss med området, dock är huset inritat fel.
Haha! Poolen kommer ligga längta med kök/vardagsrummet.
Klicka här för att svara


