1 715 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Tips på leverantör av bänkskiva i ek
Renoverare
· Stockholm
· 388 inlägg
Inte svar på din fråga men när jag behövde en bänkskiva som var 90 cm bred limmade jag ihop två skivor till rätt bredd. Det var inte några problem alls.M mbyrod skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 388 inlägg
Bara trälim och rejäla spännband. Sen blandade jag fint damm från sågsnittet överst i limmet, då såg man inte alls att det var en skarv där. Sen slipade jag hela ytan och lackade. Jag skarvade en 62 cm skiva med ytterligare 28 cm och det höll bra. Jag hade skivan på en köksö och skruvade fast allt underifrån i både delen som var 62 och 28 och det satt som berget.M mbyrod skrev:
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Hittade du någon som sålde smala skivor också? Eller köpte du två 60 skivor och klöv den ena?Henkan Sundberg skrev:
Bara trälim och rejäla spännband. Sen blandade jag fint damm från sågsnittet överst i limmet, då såg man inte alls att det var en skarv där. Sen slipade jag hela ytan och lackade. Jag skarvade en 62 cm skiva med ytterligare 28 cm och det höll bra. Jag hade skivan på en köksö och skruvade fast allt underifrån i både delen som var 62 och 28 och det satt som berget.
Renoverare
· Stockholm
· 388 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden