F
MathiasS MathiasS skrev:
Jag köpte nyligen den stående 90liters-varianten Bauhaus har. För priset tycker jag att jag fick mest för pengarna där. Det är ett markant kliv uppåt i luftflöde jämfört med den 50liters jag hade tidigare av samma fabrikat. Det är Nuair som tillverkar dessa åt Bauhaus.
Har du koll på vilka Herkules-modeller som Nuair tillverkar? För det kan väl knappast vara alla Herkules?
 
Nej, ingen koll. Jag såg bara att instruktionsboken till denna var från Nuair.
 
F fsn skrev:
Har du koll på vilka Herkules-modeller som Nuair tillverkar? För det kan väl knappast vara alla Herkules?
De dyrare kanske? :thinking:

Enklast är väl att dra ner Nuairs katalog och jämföra.
 
F
13th Marine 13th Marine skrev:
De dyrare kanske? :thinking:

Enklast är väl att dra ner Nuairs katalog och jämföra.
Kanske, men det är ett jäkla bläddrande.....
 
Men om de har samma fantasi som den länkade här borde det gå att ersätta "hercules" med "nuair" och söka på modellnumret (fast nuairs hemsida lämnar som sagt lite att önska)
 
Det är ju inte säkert att det är samma produkt med annan färg bara för att den liknar. Kan ju vara så att Bauhaus har lite snik-prylar under skalet om prisskillnaden är stor. Men antagligen inte, den jag hade tidigare har fungerat bra i många år.
 
F
MathiasS MathiasS skrev:
Det är ju inte säkert att det är samma produkt med annan färg bara för att den liknar. Kan ju vara så att Bauhaus har lite snik-prylar under skalet om prisskillnaden är stor. Men antagligen inte, den jag hade tidigare har fungerat bra i många år.
Hur är det med den du köpt, kan man ha nån mer förbrukare på samma 10A säkring eller poppar den säkring hela tiden? Har bara ett 16A uttag i garaget. Mina krav är 10bar och jag är ute efter nåt liknande i liter/min vilket lutar åt 2200W motor. Däremot kan jag ledigt leva med en betydligt mindre tank, både 50 eller 24 skulle funka. Gillar dock formatet på denna så jag kan lätt ha överseende med den svullna tanken om mindre alternativ inte finns. Är den påtagligt högljudd?

Min nuvarande Italienare på 1500W och 12 liters tank börjar efter många års tjänst halta lite. Den ger inte mer än 6,8 bar men den har den varit med sen 1991-92 så jag är skapligt nöjd med den.
 
Har inte provat så mycket men jag kör både spånsug och bosch gts 10 på samma uttag så inte tror jag det blir problem med kompressorn.

Den låter signifikant mindre än den gamla herculeskompressorn (50liter en cylinder) och man kan iaf vara i garaget utan hörselskydd på men tyst är den ju inte. Med mina referensramar för kompressorer låter den således lite mindre....
 
F
Kanpanj på en Jula Stanley på 50 liter, 10bar för 2500kr. https://www.jula.se/catalog/verktyg...essorer/kompressorer/kompressor-012511/#tab02

Den är förhållandevis lik denna från Bauhaus https://www.bauhaus.se/kompressor-bauhaus-edition och i princip identisk med Nuair VDC/50. https://www.nuair.it/index.php/en/products/piston-compressors/standard-range

Nån som har koll på Stanleyn och har nån åsikt? det är ju Nuair ingångsmodell och troligtvis lite "simplare och billigare" än Nuair B2800B.
 
F
F fsn skrev:
Kanpanj på en Jula Stanley på 50 liter, 10bar för 2500kr. [länk]

Den är förhållandevis lik denna från Bauhaus [länk] och i princip identisk med Nuair VDC/50. [länk]

Nån som har koll på Stanleyn och har nån åsikt? det är ju Nuair ingångsmodell och troligtvis lite "simplare och billigare" än Nuair B2800B.
ingen som har erfarenhet av Stanleyn eller Nuairs instegsmaskiner?
 
F fsn skrev:
ingen som har erfarenhet av Stanleyn eller Nuairs instegsmaskiner?
Rätt säker på att det är Stanleyn min bror har sedan något år, han är nöjd. Tror mest han kört dyckertpistol, renblåsning samt lite spraymålning.
 
T
F fsn skrev:
Kanpanj på en Jula Stanley på 50 liter, 10bar för 2500kr. [länk]

Den är förhållandevis lik denna från Bauhaus [länk] och i princip identisk med Nuair VDC/50. [länk]

Nån som har koll på Stanleyn och har nån åsikt? det är ju Nuair ingångsmodell och troligtvis lite "simplare och billigare" än Nuair B2800B.
Jag har en sån fast något äldre och gul. Fungerar utmärkt till det jag använt den till: renblåsning, däckpumpning, dyckert-, spik- och klammerpistoler, sprutmålning och hjulbyte på bilen. Inga problem förutom att den första jag fick hem var otät i ventilen på undersidan men den byttes rakt av mot en annan. Att döma av recensionerna på Jula verkar ju en del haft lite mer otur med sina.
 
F
nanowire nanowire skrev:
Rätt säker på att det är Stanleyn min bror har sedan något år, han är nöjd. Tror mest han kört dyckertpistol, renblåsning samt lite spraymålning.

Jag har noll och inget förtroende för Stanley, tycker dom sourcar in mycket skit, tex deras väldigt kassa Awelco svetsar. Det som skulle kunna vara OK här är att det är en Nuair kompressor.
 
F fsn skrev:
Jag har noll och inget förtroende för Stanley, tycker dom sourcar in mycket skit, tex deras väldigt kassa Awelco svetsar. Det som skulle kunna vara OK här är att det är en Nuair kompressor.
Jag har en 1,5kW/25L Stanley, helt ok. Och en liten 6L, den är inte ok.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.