Hej! Skall införskaffa mig en kompressor för garaget där jag skall använda den till mutterknack, sandblästring och möjligtvis målning. Har spanat in en kompressor på bauhaus. Herkules b2800b 90l 10bar, som är tillverkad av det mer igenkännbara NUAIR. Är det någon som har en sådan hemma och som kan ge sin insikt på denna kompressor? Mvh
Jag är nöjd med min. Behöver 16A uttag, verkar finnas dom som klarar sig med 10A men inte jag. Hjulen och gummifötterna känns fina, ej billiga. Ljudnivå ok, något tystare än min förra 1,5hp med motor och block ihopbyggda. Hade ett läckage på tryckröret men räckte med efterdragning. Har gjort som instruktionsboken nämner kollat alla skruvar innan första start. Nu är den otroligt tät, håller trycket i tanken länge när den ej används. Köpte en främst för stående tanken och det lite större och långvariga(remdrivma) kompressorpaketet. Hade en plan att byta till 3fas men lagt det på is. Drifttid är ganska låg.
Tack för svar! Vad använder du den främst till?Kuslake skrev:
Jag är nöjd med min. Behöver 16A uttag, verkar finnas dom som klarar sig med 10A men inte jag. Hjulen och gummifötterna känns fina, ej billiga. Ljudnivå ok, något tystare än min förra 1,5hp med motor och block ihopbyggda. Hade ett läckage på tryckröret men räckte med efterdragning. Har gjort som instruktionsboken nämner kollat alla skruvar innan första start. Nu är den otroligt tät, håller trycket i tanken länge när den ej används. Köpte en främst för stående tanken och det lite större och långvariga(remdrivma) kompressorpaketet. Hade en plan att byta till 3fas men lagt det på is. Drifttid är ganska låg.
Har den och är mycket nöjd; tror dock att den är för liten för blästring och målning.
Använder min för renblåsning och dyckertpistol och där räcker den gott men den ger inga långa stunder av användning vid renblåsning.
Hög ljudvolym vid påfyllning annars allt bra tycker jag.
//Ronnie
Använder min för renblåsning och dyckertpistol och där räcker den gott men den ger inga långa stunder av användning vid renblåsning.
Hög ljudvolym vid påfyllning annars allt bra tycker jag.
//Ronnie
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 884 inlägg
Köpte en sån, kör på 10A, kan vara lite kinkig att starta när det är kallt.
Har mest använt till att blåsa rent bevattningen dock 😅
Har mest använt till att blåsa rent bevattningen dock 😅
Jag har en sån här kompressor i garaget och den har funkat bra MEN oljan verkar bli för trög vid minusgrader så den orkar inte köra igång. Är det någon som testat att byta till syntetolja?
Jag har en sedan många år, fungerar väldigt bra till ”det vanliga” ink mutterdragare, men större arbeten med blästringen och målning är jag nog mer tveksam till - det brukar behövas större maskiner till det.
Mindre arbeten är säker inget problem alls.
Mindre arbeten är säker inget problem alls.
Vet att specen säger från +5 grader men jag tänker att med syntetolja så borde det gå under nollan.O Optimalisten skrev:
Klicka här för att svara