Nu när vi håller på att renovera här hemma så har vi börjat fundera på att byta våra innerdörrar. Idag så sitter det släta brunlaserade dörrar med karm som inte är så roliga precis.

Är det någon som har tips på snygga innerdörrar i modern stil?
Råkar ni sedan ha koll på någon i Skåne som har bra pris på innerdörrar så tar jag givetvis emot denna info också? ;)

NiclasR skrev:
Nu när vi håller på att renovera här hemma så har vi börjat fundera på att byta våra innerdörrar. Idag så sitter det släta brunlaserade dörrar med karm som inte är så roliga precis.

Är det någon som har tips på snygga innerdörrar i modern stil?
Råkar ni sedan ha koll på någon i Skåne som har bra pris på innerdörrar så tar jag givetvis emot denna info också? ;)

Snygga dörrar är bla den vita "Addera" från Dooria.http://www.dooria.se/Default.aspx?pId=39&plCID=60
Finns likadana, fast lite billigare från bl a Diplomatdörren.

Jag har köpt Swedoors nya Compact innedörr som är ljudisolerad. Har inte fått dom ännu men väntar med spänning. Tyngre än vanliga lätta innedörrar och ännu släätare och finare yta.

Återkommer när jag fått dom.

Swedoors kan jag rekommendera. Jag har flera Purity och flera med runda fönster i.

Vi har kört helt med Ekstrands, både för ytterdörr och innerdörr. Innerdörren är Exklusiv EX/2F Ek. Vi har både skjutdörrar och vanliga dörrar och några olika bredder.

Det är gedigna och rejäla dörrar. Våra kom med tätlist och vi har drevat alla innerdörrar, så det blir rätt stor skillnad i ljudisoleringsförmåga jämfört med någon ihålig sak.

Bild från Ekstrands hemsidapå vår dörr: http://www.ekstrands.nu/innedorrar/bilder/ex_2f_ek.jpg

Hemmakatten
Vi har Polar's helsläta vita dörrar, med massivtillägg.Dvs. helsväta, vita dörrar som är massiva. Dörrar idag tycker jag ofta tar för stor plats. Om det inte är en specifik inredningsdetalj/effekt man är ute efter, så är enkla dörrar oftgast det bästa och behagligast för ögat. Våra är massiva, vi har både skjutdörrar och vanliga dörrar. De ger en bra tyngd när man stänger dem och samtidigt en bra ljuddämpning. Att de sedan är billiga gör inte saken sämre.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.