Hej alla erfarna,

Jag är helt ny här och är precis i början av att bygga hus i Partille trakten.
Vi har precis fått veta att vi har första tjing på en tomt i utkanten av Partille, Göteborg.

Vi måste snabbt bestämma oss och betala tomten och har inte hunnit prata med husleverantörer, så därför ber jag om er hjälp och tips på hustilvverkare i Göteborg.

Vi är ute efter ett 1 3/4-plans hus på ca 170-190 kvm, typ Gränna från Bollebygdshus (är dock tveksam till Bollebygdshus efter att ha läst kommentarer här).

Pratade lite kort med Rejnäs och de verkade vettiga, jag skulle dock helst vilja ha total entrepenad då jag varken har kunnandet eller tiden att hålla ihop ett helt bygge, eller det kanske inte är så svårt som jag tror?

Vi har en ganska tight budget där huset max får kosta 2,2 MSEK.

ALLA tips är guld värda.

Tack på förhand

Mikael Tärning

Hej Mike, ta en titt på Sjögården från Hjältevadshus, kan vara intressant?

Någon aning om vad det kostar i standard utförande?

Tyvärr inte, jag skall bygga ett Björken men Hjältevadshus är prisvärda.

kolla absolut vårgårdahus! Vi har inte byggt men haft kontakt med dom! Deras södergården är större än gränna men dom kan kundanpassa helt efter önskemål. Södergården i standardutf kostar enligt min gamla prislista 2 250´.
Hjältevadshus är fina men har inte samma standard i grundutförande, deras + är att det går fort, allt är klart på samma gång, husen är tom färdigmålade.

Titta på Onsala Villan, de bygger på Totalentreprenad och är väldigt flexibla.
De har tom anställda snickare.

Någon som vet hur Onsala ligger prismässigt och hur de är att jobba med?

Onsalavillan ligger i mitt tycke i det övre prissegmentet, men man får alltid vad man betalar för!
Själva så valde vi Mjöbäcksvillan - även de med egna snickare och totalentrepenad! Vi flyttar in om exakt 4veckor!

Bygger ett "Sörgården" med förhöjt väggliv och egen planlösning.

Var Mjöbäcksvillan billigare, eller varför valde ni dom?
Är du nöjd med Mjöbäcksvillan?

Bättre pris och efter våra jämförelser med övriga så tyckte vi att de stämde bäst med våra önskemål och krav. Vi bestämde oss i jan/feb och då var det verkligen köparens marknad. Vi fick ett otroligt bra pris på grundhuset. Då ingick många av de tillval vi annars hade fått betala extra för. (Veranda, takkupa, takfönster, inbyggnadskök, fullhöjdskök trappa upp, fönster på ÖV mmmm) Dock var kaminen dyrast av alla hustillverkare!

D
O-villan bygger inte bara med egna snickare dom hyr in folk oxå så deras reklam är vilseledande

danieldalpozzo skrev:
O-villan bygger inte bara med egna snickare dom hyr in folk oxå så deras reklam är vilseledande
Hos oss hyrde de in extrapersonal vid stomresningen eftersom just det momentet är väldigt arbetskrävande. Och det är kanske inte så konstigt.

D
dom hyr in snickare i vanligafall oxå o en stomresning e inte mer tidskrävande än att bygga ett hus i vanliga fall förstår inte riktigt vad du menar

Man vill gärna vara fler vid en stomresning för att arbetet skall gå fortare. Detta, naturligtvis, för att resurser som lastbilar, kranbilar o.s.v. inte skall knytas upp längre tid än nödvändigt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.