25 073 läst ·
60 svar
25k läst
60 svar
Tips på husfabrik som vänder sig direkt till privatkund
Vi har färdiga ritningar som vi vill lämna direkt till en fabrik som kan bygga vårt hus i väggblock. Vi vill slippa att gå via en husleverantör. Någon som har tips på husfabrik som bygger i trä (lättreglar) med miljövänlig isolering?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Undrar om inte Villa Varm skulle passa dig:
http://www.villavarm.se/
VD Håkan Björkman säljer husen själv.
PS
Detta låter som reklam, men det är det inte.
Var själv nära att köpa ett egenritat hus från dem,
men det stöp tyvärr på några teknikaliteter.
http://www.villavarm.se/
VD Håkan Björkman säljer husen själv.
PS
Detta låter som reklam, men det är det inte.
Var själv nära att köpa ett egenritat hus från dem,
men det stöp tyvärr på några teknikaliteter.
Tack, men vi vill inte ha deras isolering tyvärr och de erbjuder inte den tjocklek på isolering som vi vill ha. Och sen är det mycket med deras fasta nockkonstruktions- som ej får vara längre än ett visst mått och även när det gäller ytterväggen osv. De var tyvärr inte så flexibla då de hade mycket bestämda mått i sin tillverkning. De är mer en vanlig husleverantör med egen fabrik som har ganska bestämda mått, isolering osv så det passar inte oss tyvärr.KnockOnWood skrev:
Vi vill dessutom ha miljövänliga material, träull, cellulosa, woodfibre etc i isoleringen då väggarna ska vara 40 cm tjock med isolering.
De bygger inte heller med lättreglar som eftersöker om.Drömma skrev:Tack, men vi vill inte ha deras isolering tyvärr och de erbjuder inte den tjocklek på isolering som vi vill ha. Och sen är det mycket med deras fasta nockkonstruktions- som ej får vara längre än ett visst mått och även när det gäller ytterväggen osv. De var tyvärr inte så flexibla då de hade mycket bestämda mått i sin tillverkning. De är mer en vanlig husleverantör med egen fabrik som har ganska bestämda mått, isolering osv så det passar inte oss tyvärr.
Vi vill dessutom ha miljövänliga material, träull, cellulosa, woodfibre etc i isoleringen då väggarna ska vara 40 cm tjock med isolering.
En firma som gjorde mycket reklam här ett tag som bygger som du önskar http://www.goodfeel.se/
Vet inget för övrigt om dom är bra eller dåliga.
Vet inget för övrigt om dom är bra eller dåliga.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Du har nog inte detaljstuderat Villa Varms väggkonstruktion:Drömma skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
http://www.villavarm.se/villa-varms-vaeggar-och-tak.html
Men OK, nu släpper jag detta.
Som jag sagt tidigare ovan så eftersöker jag en husfabrik som vänder sig direkt till privatkund och inte en husleverantör såsom villa varm är är. De använder inte heller lättreglar och miljövänliga isoleringsmaterial som jag eftersöker. Som nämnts ovan är jag ute efter isolering som är av cellulosa, träfiber, träull och inte av cellplast eller mineralull då jag vill ha ett hus som andas och som är diffusionsöppen då jag vill ha isolering som är 40 cm tjock.KnockOnWood skrev:
Läs igen ovan.
Villa varm erbjuder inte det jag vill ha. Deras fabrik är inte så flexibel, man måste TEX anpassa vissa takstolsmått, tjockleken är inte heller 40 cm i isolering, minimerar inte köldbryggor tillräckligt så mycket som lättreglar gör för exempel osv.
JAG VILL INTE HA CELLPLAST ELLER PLASTFOLIE OCH INTE MINERALULL BLANDAT MED TRÄ I VÄGGARNA.
TACKSAM OM DU KÄNNER TILL NÅGON ANNAN FABRIK ENLIGT MINA ÖNSKEMÅL OVAN.
Medlem
· Stockholms Län
· 151 inlägg
Tror inte du får mycket hjälp med den där attityden..Drömma skrev:.
Villa varm erbjuder inte det jag vill ha. Deras fabrik är inte så flexibel, man måste TEX anpassa vissa takstolsmått, tjockleken är inte heller 40 cm i isolering, minimerar inte köldbryggor tillräckligt så mycket som lättreglar gör för exempel osv.
JAG VILL INTE HA CELLPLAST ELLER PLASTFOLIE OCH INTE MINERALULL BLANDAT MED TRÄ I VÄGGARNA.
TACKSAM OM DU KÄNNER TILL NÅGON ANNAN FABRIK ENLIGT MINA ÖNSKEMÅL OVAN.
Enligt netiketten anses det som om man skriker om man i newsgrupper, på forum eller på andra ställen "omotiverat" skriver längre text enbart med versaler.Drömma skrev:
Inget som är självklart på något sätt egentligen, men en praxis som blivit etablerad i "internetvärlden". Därav de sura reaktioner du fått.
Hej,
Är enig med dig, skulle inte heller vilja ha cellplast i väggarna.
Kan LTK Prefab i Vetlanda vara något? Vet dessvärre inget om deras konstruktioner, annars hört gott om dem.
Är enig med dig, skulle inte heller vilja ha cellplast i väggarna.
Kan LTK Prefab i Vetlanda vara något? Vet dessvärre inget om deras konstruktioner, annars hört gott om dem.