2 811 läst ·
12 svar
3k läst
12 svar
Tips på hur jag kan snygga till fästen för stuprören?
Hej!
Har ni några tips på hur jag kan snygga till dessa distanser/fästen för stuprören? De har bara suttit uppe i några månader men har bågnat och blivit fula.
Ska plocka ner stuprören på grund av målning av verandan om någon vecka (endast grundmålat i dagsläget) så då tänkte jag passa på att fixa till en snyggare lösning. Kan tänka mig att snickra något själv eller köpa något färdigt.
Har ni några idéer? Tack på förhand

Har ni några tips på hur jag kan snygga till dessa distanser/fästen för stuprören? De har bara suttit uppe i några månader men har bågnat och blivit fula.
Ska plocka ner stuprören på grund av målning av verandan om någon vecka (endast grundmålat i dagsläget) så då tänkte jag passa på att fixa till en snyggare lösning. Kan tänka mig att snickra något själv eller köpa något färdigt.
Har ni några idéer? Tack på förhand

Varför inte fästa direkt på stolpen?
Ett kort rakt mellanrör mitt i S-böjen där uppe brukar man ha. Då kommer fästena tight in mot stolpen och du behöver inga distanser.
Kapar du av stupröret lite i nederkant så kan du få upp den nedersta böjen så den går fritt från trallen.
Kapar du av stupröret lite i nederkant så kan du få upp den nedersta böjen så den går fritt från trallen.
D Dublin skrev:
Så hade jag löst det också. Då hamnar utkastet någon dm högre men det spelar ju ingen roll.S Stuff skrev:
Tack, det var ett bra förslag! Ett annat alternativ är väl att fräsa ut en halvcirkel på trallen om jag kan komma åt med handöverfräsen.S Stuff skrev:
https://www.bygghemma.se/hus-och-by...r/excentersvep-plannja-sten/p-1547109-1547110O oddan skrev:
Välj ett stift i bra längd, förborra lite å banka sedan in stiftet lagom långt..
Klicka här för att svara