Cheesen
B breakman skrev:
Jag har ett par Hellberg Xtream, de saknar radio men har bättre ljud än Peltor XPI.
K_arlstrom K_arlstrom skrev:
De är ju acceptabelt dyra med! Haft några problem med Bluetooth, knappar eller något annat som är bra att veta innan köp?

Edit: Har ett par howard leigh kåpor men föredrar faktiskt biltemas billigaste :oops: [länk] Lättare, bekvämare och jag märker ingen skillnad i dämpning av buller
Köpte ett par att sätta på hjälmen då mina peltor alert närmar sig 30 år och saknar blåtanden... Är dock aningen missnöjd med det faktum att dom använder en barreljack för att ladda.. (Det gör visserligen mina peltor XP och XPI också men dom är ju av 10 år äldre konstruktion) Hade nog funderat ett varv till om jag insett detta innan jag köpte... Vikten är i alla fall ett stort plus jämfört med 3M, största felet med 3M är ju att dom väger som bly på huvudet... ska bli kul att testa på hjälmen i alla fall dock...

• Gilla
ivp och 2 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Köpte ett par att sätta på hjälmen då mina peltor alert närmar sig 30 år och saknar blåtanden... Är dock aningen missnöjd med det faktum att dom använder en barreljack för att ladda.. (Det gör visserligen mina peltor XP och XPI också men dom är ju av 10 år äldre konstruktion) Hade nog funderat ett varv till om jag insett detta innan jag köpte... Vikten är i alla fall ett stort plus jämfört med 3M, största felet med 3M är ju att dom väger som bly på huvudet... ska bli kul att testa på hjälmen i alla fall dock...
Jag kör in ear lurar, och analoga utanpå om det bullrar mycket.

Jag funderar på peltor optime III men använder oftast visir med lurarna så finns det i paket någonstans eller måste man bygga ihop ett eget?
Jag vill inte flytta över de gamla fästena då jag/vi behöver flera uppsättningar.

Jag uppgraderade nyligen från peltor xpi till xpi+ och jag upplever att mikrofonen fungerar avsevärt bättre än på de äldre modellerna där jag har behövt ha mikrofonen precis vid munnen för att det ska höras bra för mottagaren när jag pratar i telefon. Med xpi+ kan jag ha den någon centimeter ifrån med bra ljud. Gel-ringarna är ett rikt lyft mot original memså kostar de därefter.

• Gilla
Cheesen och 1 till
  • Laddar…
P
N NoOne2k skrev:
Jag uppgraderade nyligen från peltor xpi till xpi+ och jag upplever att mikrofonen fungerar avsevärt bättre än på de äldre modellerna där jag har behövt ha mikrofonen precis vid munnen för att det ska höras bra för mottagaren när jag pratar i telefon. Med xpi+ kan jag ha den någon centimeter ifrån med bra ljud. Gel-ringarna är ett rikt lyft mot original memså kostar de därefter.
Gelringarna är mjukmys men åkte av ganska fort på mina pga att det blir förjävla varmt. Det problemet har man iofs med alla kåpor men med gel blir det tätare runt öronen.

Ingen som har klämt, känt och provat Zeklers Neo 80/85?

Cheesen
Rabbithole Rabbithole skrev:
Jag kör in ear lurar, och analoga utanpå om det bullrar mycket.
Svårt att tala i telefon bara när lurarna är i kåpan.
N NoOne2k skrev:
Uppskattar gelringarna... Använt dom hela våren.

• Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.