20 230 läst ·
65 svar
20k läst
65 svar
Tips på hörselkåpor du är nöjd med?
B breakman skrev:
Köpte ett par att sätta på hjälmen då mina peltor alert närmar sig 30 år och saknar blåtanden... Är dock aningen missnöjd med det faktum att dom använder en barreljack för att ladda.. (Det gör visserligen mina peltor XP och XPI också men dom är ju av 10 år äldre konstruktion) Hade nog funderat ett varv till om jag insett detta innan jag köpte... Vikten är i alla fall ett stort plus jämfört med 3M, största felet med 3M är ju att dom väger som bly på huvudet... ska bli kul att testa på hjälmen i alla fall dock...K_arlstrom skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
Jag kör in ear lurar, och analoga utanpå om det bullrar mycket.Cheesen skrev:
Köpte ett par att sätta på hjälmen då mina peltor alert närmar sig 30 år och saknar blåtanden... Är dock aningen missnöjd med det faktum att dom använder en barreljack för att ladda.. (Det gör visserligen mina peltor XP och XPI också men dom är ju av 10 år äldre konstruktion) Hade nog funderat ett varv till om jag insett detta innan jag köpte... Vikten är i alla fall ett stort plus jämfört med 3M, största felet med 3M är ju att dom väger som bly på huvudet... ska bli kul att testa på hjälmen i alla fall dock...
Jag uppgraderade nyligen från peltor xpi till xpi+ och jag upplever att mikrofonen fungerar avsevärt bättre än på de äldre modellerna där jag har behövt ha mikrofonen precis vid munnen för att det ska höras bra för mottagaren när jag pratar i telefon. Med xpi+ kan jag ha den någon centimeter ifrån med bra ljud. Gel-ringarna är ett rikt lyft mot original memså kostar de därefter.
Gelringarna är mjukmys men åkte av ganska fort på mina pga att det blir förjävla varmt. Det problemet har man iofs med alla kåpor men med gel blir det tätare runt öronen.N NoOne2k skrev:Jag uppgraderade nyligen från peltor xpi till xpi+ och jag upplever att mikrofonen fungerar avsevärt bättre än på de äldre modellerna där jag har behövt ha mikrofonen precis vid munnen för att det ska höras bra för mottagaren när jag pratar i telefon. Med xpi+ kan jag ha den någon centimeter ifrån med bra ljud. Gel-ringarna är ett rikt lyft mot original memså kostar de därefter.
Ingen som har klämt, känt och provat Zeklers Neo 80/85?
Svårt att tala i telefon bara när lurarna är i kåpan.Rabbithole skrev:
Uppskattar gelringarna... Använt dom hela våren.N NoOne2k skrev:Jag uppgraderade nyligen från peltor xpi till xpi+ och jag upplever att mikrofonen fungerar avsevärt bättre än på de äldre modellerna där jag har behövt ha mikrofonen precis vid munnen för att det ska höras bra för mottagaren när jag pratar i telefon. Med xpi+ kan jag ha den någon centimeter ifrån med bra ljud. Gel-ringarna är ett rikt lyft mot original memså kostar de därefter.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden