Satsuki
Har förbrukat åtskilliga planteringsspadar och maskrosjärn över åren, och har tröttnat på att köpa nytt varje år.
Problemen är att handtaget lossnar/knäcks, metallen böjs/knäcks eller också är de för stora/tunga för mindre händer.

Alltså; tips på hållbara, starka mindre trädgårdsverktyg som håller!
 
Bevakar! Har grävt sönder några spadar. Köpt saker som Fiskars men även de går sönder när en klen kodapa som jag gräver. Mitt problem är främst utmattning i metallen och att det till slut spricker någonstans.
 
Hej. Jag har en egen fråga. Har sålt mitt hus. Jag undrar vad som är rimligt att lämna kvar beträffande trädgårdsredskap. Lite spadar och krattor, manuell häcksax, en långskaftad sekatör, en skottkärra, grill mm känns ok. Men elektrisk häcksax, bensindriven gräsklippare, elektrisk kvarn för nedmalning av kvistar - vad är kutym ???
Man lämnar ju inte kvar sin dammsugare i huset...
 
P Primusemma skrev:
Hej. Jag har en egen fråga. Har sålt mitt hus. Jag undrar vad som är rimligt att lämna kvar beträffande trädgårdsredskap. Lite spadar och krattor, manuell häcksax, en långskaftad sekatör, en skottkärra, grill mm känns ok. Men elektrisk häcksax, bensindriven gräsklippare, elektrisk kvarn för nedmalning av kvistar - vad är kutym ???
Man lämnar ju inte kvar sin dammsugare i huset...
Behöver du prylarna själv? Orkar du sälja dem? Lämna grejerna annars. Uppskattas stort av (normala) köpare. Det finns säkert undantag som tycker att det är "skräp.
Prata med köparen om du svarar nej på de två frågorna i början. :)
 
Satsuki KristinaRT skrev:
Har förbrukat åtskilliga planteringsspadar och maskrosjärn över åren, och har tröttnat på att köpa nytt varje år.
Problemen är att handtaget lossnar/knäcks, metallen böjs/knäcks eller också är de för stora/tunga för mindre händer.

Alltså; tips på hållbara, starka mindre trädgårdsverktyg som håller!
Kolla på loppisar efter begagnat. Kvalitén har inte blivit bättre sedan produktionen flyttat till Kina.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
imported_Benno imported_Benno skrev:
Behöver du prylarna själv? Orkar du sälja dem? Lämna grejerna annars. Uppskattas stort av (normala) köpare. Det finns säkert undantag som tycker att det är "skräp.
Prata med köparen om du svarar nej på de två frågorna i början. :)
Jo, har användning för dem själv. Annars hade frågan inte funnits. Sälja dem för omständligt. Tack för svar !
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.