Jag frågade vår lokala vent avdelning om att sätta ett nytt ftx på vinden och fimpa ACJ där nere och bygga ihop rören men han sa att han tror att ftx inte kommer orka trycka på så mycket luft.
Stämmer detta ? Bor i ett suterränghus på 168m2
Stämmer detta ? Bor i ett suterränghus på 168m2
Luftmängden beror på storleken på aggregatet, där är inga "problem".
Problemet är att du även har luftburen värme (ACJ-aggregatet).
Ska du fortsätta med luftburen värme eller funderar du på annan typ av uppvärmning?
Problemet är att du även har luftburen värme (ACJ-aggregatet).
Ska du fortsätta med luftburen värme eller funderar du på annan typ av uppvärmning?
Allvetare
· The Great North
· 1 206 inlägg
Räkna med att köra lite elvärme. 1200w på max men sällan den maxar. Jag stängde av min eftervärmare och det resulterade i ett sjukt jobbigt ljud då fläktarna varvade upp och ner med ett par sekunders mellanrum.gustavholm skrev:
Nä ACJ försvinner och sen byglar jag rören med varandra 👍Demmpa skrev:
Har en llvp och kommer kanske sätta en till 👍
Har inget att tillföra i tråden egentligen, men står själv inför ett eventuellt byte utav min 33 år gamla Rexovent. Det som förvånar mig enormt mycket är att det talas om lagerbyten då och då i dessa nyare system. Hur kan det vara möjligt att fläktarna är så dåliga att lagren behöver bytas redan inom 5-7 år?
Jag har bl.a. blivit rekommenderad Systemair till mitt hus, men det blir inte aktuellt. Orsaken är att jag har en hobbylokal i en länga med sådana där varje lokal har en Systemair FTX med roterande trumma. Samtliga grannar i dessa lokaler har fått byta lager i båda fläktarna redan inom 3-5 år! Och det är ingen industriell verksamhet alls där och ren miljö utomhus. Tycker det är skandalöst dåligt helt enkelt.
Finns det inga FTX-aggregat med bättre kvalitet än så? Vilka i så fall?
Som jämförelse så har min Rexovent knallat på i snart 33 år dygnet runt utan avbrott.
Jag har bl.a. blivit rekommenderad Systemair till mitt hus, men det blir inte aktuellt. Orsaken är att jag har en hobbylokal i en länga med sådana där varje lokal har en Systemair FTX med roterande trumma. Samtliga grannar i dessa lokaler har fått byta lager i båda fläktarna redan inom 3-5 år! Och det är ingen industriell verksamhet alls där och ren miljö utomhus. Tycker det är skandalöst dåligt helt enkelt.
Finns det inga FTX-aggregat med bättre kvalitet än så? Vilka i så fall?
Som jämförelse så har min Rexovent knallat på i snart 33 år dygnet runt utan avbrott.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden