Har fått ett fint nytt fönster i badrummet och insidan ser nu ut så här. Har ni tips på lister/foder för hur man löser detta snyggt?

På sidorna verkar det gå bra att bara sätta en 12x56mm som går hela vägen uppifrån och ner, och sen kan man sätta något efteråt uppe och nere.

Jag behöver ta bort lite i nederkanten och funderar på nån slags klacklist, men den skulle behöva vara cirka 75mm men jag har sett 21x69 som kanske kan passa.

Alternativet kan vara samma foder som på sidorna och någon vinkellist.

Jag vill helst inte det ska bli nån omålat kant eller ful/hård kant.

Jag undrar också om man ska spruta in nån isolering/skum då jag känner ett litet drag runt om kanten?

Tacksam för tips och länkar till nån som har liknande fönster!

Takfönster med kondens och öppen del för ventilation sett inifrån ett rum i vinkel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Taksprångsfönster sett från insidan med fuktig kondens på rutan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Enklast är nog att skaffa lite list och prova. Sen blir det lättare att hitta rätt.
Själv brukar jag spara små bitar av diverse lister för just såna här tillfällen.

raveper raveper skrev:
Enklast är nog att skaffa lite list och prova. Sen blir det lättare att hitta rätt.
Själv brukar jag spara små bitar av diverse lister för just såna här tillfällen.
Japp, det är mest överkanten som är knivig då skulle behöva en list som är vinklad 45 grader. Känns lite onödigt att köpa 3m list av en sort och använda en liten bit

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.