Hej!

Har precis köpt hus och håller på att sätta upp staket framsidan om husets båda delar. Vi har dock en passage mellan garaget och grovköksingången (se bild) där vi även har en ramp. Rampen finns där då förra ägaren gick med rollator. Vi har valt att behålla den då vi har två barn. Just därför har vi även stort behov av att hitta en praktisk lösning att avskärma vägen ut mot gatan.

Det ni ser på bilden är vyn ut mot gatan och med trädgården i ryggen. Jag behöver hjälp med att hitta en grind som går att fälla upp likt ett dragspel alternativt en annan smidig lösning. Det bästa vore om grinden kunde vara öppen för det mesta men lätt att stänga när det behövs, t ex när frun ammar och tvååringen springer själv i trädgården.. Dörren till vänster går till verkstaden så det ska ändå vara smidigt att kunna gå in och ut till vardags utan att behöva öppna en grind.

Något liknande den här eller eller annan typ av grind, kom gärna med förslag om ni vet någon annan lösning! Det är exakt 2 meter mellan vägg - vägg.

https://www.lantkompaniet.se/vikbar...-saekerhetsgrind-justerbar-ca-65cm-104cm.html

Tack för all hjälp!

Med vänlig hälsning,

Max

• Passage mellan husets gula väggar med en träramp och stenbelagd gångväg som leder ut mot gatan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som det kanske 1,5 - 2 meter brett, blir nog svårt med dragspel eller annat så breda, tror det blir bra vingligt. kanske en bit staket ut från vänster och grind ( finns visst 120 cm ) ut från vägg till höger eller tvärtom fästes i stolpe staket

tommib
Om det bara är för tillfälligt bruk med ett så litet barn kan du ev överväga att sätta upp ett nät istället. Ett tennisnät infäst i rejäla krokar i väggarna stoppar nog barnet.

Problemet är att om man inte alltid har det där kommer det inte sitta på plats när det behövs. Man glömmer helt enkelt. Det är erfarenhetsmässigt inte så lätt heller att tänka att "nu ska jag sätta mig och amma, ska bara sätta upp nätet först". Dessutom finns det säkert en bra massa annat farligt i trädgården för en tvååring, man måste ändå ha uppsikt över den.

Välkommen till forumet!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.