Håller på att göra en tillbyggnad av min villa. Har arkitektritat, fått bygglov etc. men upptäcker att det blir s j u k t dyrt när jag tar in anbud, ca 35-38’ per kvadrat (BOA 46 kvm) trots att det är ”enkla” rum utan krusdiduller, lätt att komma till, inga komplikationer med mark etc... En dyr post är 4 st ytter/balkongglasdörrar med ekkarmar.

1 st dubbeldörr h220xb180 (2x90)
2 st dubbeldörrar h240xb180 (2x90)
1 st enkeldörr h240xb90

Någon som kan tipsa om hur man kan få sådana byggda till bra pris? Beställa från utländskt snickeri kan ju vara knixigt om man inte kan språket, har en kontakt. Något snickeri i Sverige?
 
Åsa Lund
Varför dessa ovanliga mått på dörrarna?
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Varför dessa ovanliga mått på dörrarna?
Det är arkitektritat och ser snyggast ut så — symmetri med huskroppen som ska byggas.
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.