8 789 läst ·
51 svar
9k läst
51 svar
Tips på bränsledunkar som inte läcker från påfyllningsröret
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 390 inlägg
Jag håller med, hävert is "da shit" med stor dunk, jag tankade båten på det viset regelbundet, slippa åka till dyr-marin-macken utan till vanlig landmack gjorde typ 30 % eller mer på bränslekostnaderna.H Hallerudsbo skrev:Jag har sett att billiga dunkar läcker fort där du visar.
Jag har gått över och använder 20 liter hydraulik olje dunkar.
Sen kör jag med en hävert pump.
Jag är för lat för att lyfta 🤓.
Har en dunk i båten som man stoppar pipen i dunken när den inte används.
Dock tycker jag det är söl när man ska ut med pipen och dunken är full.
Men den läcker inte det är på det viset en kanon dunk.
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 390 inlägg
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 390 inlägg
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 390 inlägg
Gamla jeepdunkar "jerrykannor" med tillhörande plåtpip fungerar bra till det mesta. De sovjetiska är bra och de svenska ännu bättre. Nutidens kinesiska kopior är bedrövliga.
Utom till motorsågen. Där skall det vara husqvarnas/jonsereds/stihls klassiska dubbeldunk med bensin och olja. Det är det enda som fungerar när man är ute i skogen i ris och djupsnö och tankar.
Utom till motorsågen. Där skall det vara husqvarnas/jonsereds/stihls klassiska dubbeldunk med bensin och olja. Det är det enda som fungerar när man är ute i skogen i ris och djupsnö och tankar.
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 390 inlägg

