2 459 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Tips på brandvarnare
Hej,
Ska köpa nya brandvarnare och hittar kikar på dessa båda:
Luxorparts Trådlös brandvarnare 2-pack 180:- på kjells extrapris
Nexa LM-101LC Optisk Brandvarnare 2-pack - 266:- på bygg-el
vågar man tro dom är likvärdiga?
Ska bygga ut systemet med 6 varnare.
Mycket tacksam för tips på ovan eller andra alternativ.
Ska köpa nya brandvarnare och hittar kikar på dessa båda:
Luxorparts Trådlös brandvarnare 2-pack 180:- på kjells extrapris
Nexa LM-101LC Optisk Brandvarnare 2-pack - 266:- på bygg-el
vågar man tro dom är likvärdiga?
Ska bygga ut systemet med 6 varnare.
Mycket tacksam för tips på ovan eller andra alternativ.
Köp en brandvarnare som fått bra betyg i oberoende tester om du oroar dig för detta.T turbo100 skrev:
Det brukar alltid vara några produkter som är undermåliga, och Nexa är en av dem som fått sin släng av sleven. Men Luxorparts är potentiellt ännu värre. Det är ju Kjell & co:s egna varumärke och de är väl inte direkt kända för sin fantastiska kvalitet eller sitt kunnande inom brandskyddsprodukter.
Å andra sidan är det oändligt mycket bättre med en dålig brandvarnare än ingen alls.
Köpte på elbutik en som kopplas på 220 och inbyggd batteribackup, kanske var Nexa, går att koppla ihop trådlöst med flera.
Vet inget om kvalite men kommer att ha liknade när jag renoverar lgh i hyreshuset, en i varje lgh och i trapphus som är kopplade och flera "fristående" i varje lgh
Vet inget om kvalite men kommer att ha liknade när jag renoverar lgh i hyreshuset, en i varje lgh och i trapphus som är kopplade och flera "fristående" i varje lgh
Kör ett gäng Capidi här hemma. Bra räckvidd och batteri som räcker tio år (då det ändå är dags för nya).
Seriekoppling som är stabil var mitt grundkrav. Även om det är bra tjut i en enda, så blir det ett hejdundrande öronbedövande oväsen när samtliga brandvarnare i huset drar igång. För att höra vilken som utlöst larmet piper denna med ”vanlig” signal och de andra med ett annat sorts pip. Mycket bra.
Seriekoppling som är stabil var mitt grundkrav. Även om det är bra tjut i en enda, så blir det ett hejdundrande öronbedövande oväsen när samtliga brandvarnare i huset drar igång. För att höra vilken som utlöst larmet piper denna med ”vanlig” signal och de andra med ett annat sorts pip. Mycket bra.
Klicka här för att svara