11 646 läst ·
10 svar
12k läst
10 svar
tips på BRA putsmedel rostfritt + glashäll!?
Tänkte att vi kanske kunde dela med oss av bästa putsmedlen nu när man har en del nytt att feja på...
Själv har jag gått på nån nit och köpt både Miele glasputs till hällen och puts till rostfritt. Båda dessa produkter är kassa (särskilt den till rostfritt). Vi fick däremot med en liten flaska med nåt som stod Electrolux glasrens på eller nåt sånt som är jättebra till hällen. Någon som känner igen detta?
Vad har ni för tips på putsprodukter?
Vad har ni för tips på putsprodukter?
Vi har Sidol. Innehållet liknar Vim (javisstja, det har bytt namn till Jiff eller nåt sånt....) till konsistensen och färgen. Jag inbillar mej att det innehåller lite slipmedel, typ som bilpolish.
Det funkar sjysst. Fett på fläktkåpan försvinner, klisterrester från skyddsplasten på kylarna försvann, kastrullmärken och gjutjärnspannemärken på hällen försvann också.
Medlet var väl lite tungjobbat men det gjorde ju jobbet.
Jag tänkte kolla fler produkter för att jämföra.
Det funkar sjysst. Fett på fläktkåpan försvinner, klisterrester från skyddsplasten på kylarna försvann, kastrullmärken och gjutjärnspannemärken på hällen försvann också.
Medlet var väl lite tungjobbat men det gjorde ju jobbet.
Jag tänkte kolla fler produkter för att jämföra.
Stod på ElGiganten på Kungsgatan och valde mellan Mieles gegga för rostfritt samt en annan gegga från Electrolux (tror jag).
Tur att det blev Electrolux medel då mino inte tyckte om Mieles, tog det mest för att det var billigare. Tycker att det fungerar väldigt bra, speciellt på min diskmaskinsfront i RF som brukar bli väldigt kladdig.
// WM
Tur att det blev Electrolux medel då mino inte tyckte om Mieles, tog det mest för att det var billigare. Tycker att det fungerar väldigt bra, speciellt på min diskmaskinsfront i RF som brukar bli väldigt kladdig.
// WM
Thermex spray är toppen (men slut här hemma). Har också kört med vanlig Grovrent i koncentrerad form, det funkar kannon.
Angående glashällen så är det ju MrMuscle som gäller. Har inte hittat något bättre.
Angående glashällen så är det ju MrMuscle som gäller. Har inte hittat något bättre.
Efter en titt på flaskan i fråga kan jag avslöja att produkten jag köpt heter "STALRENS - Rengöringskräm för rostfritt". Kostade 99 kr och gör sitt jobb.
// WM
// WM
Hej jag köpte nya YES power spray och den var kanon på glashällen ;D ;D spraya på och låt verka i 10-20 min sen bara torka KANON
Hej! Jag brukar hålla rostfritt fläckfritt genom att först våt torka. Om det är fett tar jag lite Yes diskmedel och eftertorkar med en microtrasa! Heeeelt suveränt med microtrasa till rostfritt!Yes!
Klicka här för att svara