5 963 läst ·
8 svar
6k läst
8 svar
Tips på bra gersåg och multiverktyg
Har varit och tittat lite på metabo och den känns vettig och multi maskin ryobi på bauhouse.
Vill inte ha något skit för det har jag provat redan.
Mvh
Vill inte ha något skit för det har jag provat redan.
Mvh
Redigerat:
Metabo KGS 216 brukar många säga ger bra valuta för pengarna. Kostar omkring 1700. Clas Ohlsons sågbord verkar OK också enligt folk på forumet.
Gör det själv hade ett test av multimaskiner för ett tag sedan.
Gör det själv hade ett test av multimaskiner för ett tag sedan.
Om du vill ha Ryobi har K-rauta den nu till bra pris såg jag då jag var där på väg hem från kneget, då kan du uttnyttja prisgarantin på Bauhaus. Jag har Fein Multimaster, den funkar skitbra. Bosch gröna variant funkar också skitbra.
Jo jag såg det men bauhause sålde den till samma pris, 990 typ för den batteri drivna.
Kan ju vara smidigt att slippa sladden på en sådan maskin när den kommer användas till små jobb.
Blir nog en metabo 216 lagom stor och kändes riktigt stabil, synd bara att man inte köpte dessa saker när man började renovera så man sluppit alla timmar med svordomar.
Kan ju vara smidigt att slippa sladden på en sådan maskin när den kommer användas till små jobb.
Blir nog en metabo 216 lagom stor och kändes riktigt stabil, synd bara att man inte köpte dessa saker när man började renovera så man sluppit alla timmar med svordomar.
Det finns en tråd om test av någon GOP här på byggahus. Slutsatsen hos en av testarna var att den inte skiljde så mycket mot en billighetsmulticutter från jula.
Jag har också en GOP 10,8V som jag köpte för att slippa sladden. Sladdlöst gör maskinen enklare att hantera (antar jag) men framförallt minskar det tröskeln att använda den. Och sen ville ja ha den! Just multicuttern är ett verktygsköp som blev oväntat bra - den är bra till allt möjligt småfix.
GOP 10,8V:arna brukar dyka upp på tradera och landar ofta kring 700-800 med frakt som naken maskin. Ofta handlar det då om amerikanska maskiner med beteckningen PS50.
GOP 10,8V:arna brukar dyka upp på tradera och landar ofta kring 700-800 med frakt som naken maskin. Ofta handlar det då om amerikanska maskiner med beteckningen PS50.
Blev en metabo 216 och en ryobi 18 voltare multimaskin, jävla fin kvalite på grejorna måste jag säga....
Klicka här för att svara