2 218 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Tips på bra batteridriven arbetslampa
Min batteridrivna arbetslampa har lagt ner för gott efter 3-4 års trogen tjänst, vilket var betydligt mer än jag väntat mig av en lampa som jag fick för att jag nappade på ett av bonniers "kanonerbjudanden". Så nu behöver jag en ny.
Vilken arbetslampa är bäst? Man ska gärna kunna ställa ifrån sig den och rikta ljuset, och den ska ge bra ljus.
Alla olika lampor är intressanta. Jag har redan litiumjonbatterier och laddare i boschs blåa 10.8v och 18v-serier, så det finns en möjlighet till samordning där.
Vilken arbetslampa är bäst? Man ska gärna kunna ställa ifrån sig den och rikta ljuset, och den ska ge bra ljus.
Alla olika lampor är intressanta. Jag har redan litiumjonbatterier och laddare i boschs blåa 10.8v och 18v-serier, så det finns en möjlighet till samordning där.
Produkter som diskuteras: "arbetslampa"
Arbetsbelysning LED 800 laddbar Ansmann
Utmärkt för arbeten inom- och utomhus
555 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Fantastisk! Nästan tur att jag inte kör l-boxx för den här hade kunnat vara svår att motstå.biggles12 skrev:
Jag är annars rätt nöjd med min syslite. Den har olika vinklade sidor vilket låter en ställa den på saker och ger då lite olika vinklar uppåt. Den är också lätt att bara hänga upp någonstans men riktigt riktningsbar är den väl inte utan ytterligare stativ.
Som bonus är den grym när man vill ha en väldigt portabel lampa med god spridning, till exempel på husvisningar vilket väl är det jag använder den mest till nuförtiden.
Efter lite funderande så tror jag inte att L-boxx-lampan är rätt för mig eftersom jag inte bär runt på verktygen så mycket, de ligger mest i snickarhörnan och så går jag och hämtar det jag behöver.
Några andra tips på lampor? Det behöver inte vara bosch utan det går hur bra som helst med biltema eller något annat bara det är bra lampor.
Några andra tips på lampor? Det behöver inte vara bosch utan det går hur bra som helst med biltema eller något annat bara det är bra lampor.
Klicka här för att svara