7 314 läst ·
2 svar
7k läst
2 svar
Tips på billiga med snygga skjutdörrar, 250cm höga, 360cm breda
Hej!
Ska bygga garderobsvägg som är 360 cm bred och 250 cm hög. Inga stommar helst, utan fritt att inreda bakom sen...
Har tidigare byggt i hallen med IKEA-skjutdörrar utan PAX-stomme och det blev okej, med eftersom de är anpassade för en 236 cm hög garderob med ca 6 cm sockel så blev det en ganska stor passbit både uppe och nere, tänkte om det finns något annat?
Var skall jag titta? Skånska byggvaror, mer?
Ska bygga garderobsvägg som är 360 cm bred och 250 cm hög. Inga stommar helst, utan fritt att inreda bakom sen...
Har tidigare byggt i hallen med IKEA-skjutdörrar utan PAX-stomme och det blev okej, med eftersom de är anpassade för en 236 cm hög garderob med ca 6 cm sockel så blev det en ganska stor passbit både uppe och nere, tänkte om det finns något annat?
Var skall jag titta? Skånska byggvaror, mer?
Med inte allt för stor kunskap eller maskiner så kan man göra bra skjutdörrar själv.
Jag har byggt egna till hallen i trä med spegelglas:
http://www.p-plats.se/huset/huset087.html
Mina hänger i taket och jag tror detta är bättre då dom inte spårar ur och alltid går lätt...
Jag har byggt egna till hallen i trä med spegelglas:
http://www.p-plats.se/huset/huset087.html
Mina hänger i taket och jag tror detta är bättre då dom inte spårar ur och alltid går lätt...
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Jag köpte på Cheapy för ett par år sedan, har ej monterat dem än.
Men de verkade vara det billigaste det gick att få tag på.
Enkla vita. Om det är snyggt får du avgöra själv. Fabrikat Pelly.
Mina dörrar är 224 x 91 cm och skall sitta vid 180 cm garderobs"nischer".
Två till varje 180 cm garderob täcker precis.
Och som P-plats säger, det är klart att dörrarna skall hänga i en skena i överkant, och ha en styrskena i underkant.
Men de verkade vara det billigaste det gick att få tag på.
Enkla vita. Om det är snyggt får du avgöra själv. Fabrikat Pelly.
Mina dörrar är 224 x 91 cm och skall sitta vid 180 cm garderobs"nischer".
Två till varje 180 cm garderob täcker precis.
Och som P-plats säger, det är klart att dörrarna skall hänga i en skena i överkant, och ha en styrskena i underkant.
Klicka här för att svara