Tänkte sätta upp en enklare väderstation att logga väder på hemmaservern. Ha kikat lite på one-chip varianten men $99 kitet verkar vara svårt att få tag på till rätt kurs på den här sidan. Någon som har några tips?

Vore trevligt att ha regn + vindmätning, men det är inte ett absolut krav.
 
Det enda som jag hittat är en komplett väderstation med mätare och programvara, men det kostar runt 2500 sek :(, lite dyrt tycker jag.
 
Hittade Dallas i2c varianten i Texas, de skickar till sverige för "bara" $30 och enheten kostar $79. Saknar regnmätare + innetemp i basutförande.

http://www.aagelectronica.com/aag/index.html

Blir nog till att beställa en sådan.

 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.