Yo!

Många har säkert en Raspberry Pi liggandes hemma som inte används. Är ni samtidigt på jakt efter en AP, installera raspap, https://raspap.com och vips så har du en enkel och liten AP som faktiskt fungerar riktigt bra. Bäst fungerar det med en Pi 3 Model B+ eller senare då de har gigabit-ethernet.

Har kört det på prov ett par dagar nu och det fungerar riktigt bra med 2 datorer, 2 plattor, en digitalbox, 3 telefoner mm. Enkelt UI också. Man kan även köra den som en brygga för wifi men då behöver man en extern wifi-dongle också. Stöd för 5ghz finns med men tyvärr inte samtidigt som 2.4 pga hårdvaran. Men har man 2 ST Pi kan man väl bara sätta upp en till och köra 5ghz på den andra :D

Bara ett litet tips i all välmening.
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.