T
Jag skulle använda en mindre firma än dom stora.
Du får bättre service, billigare, bättre kontakt, ( troligen ) och tips och råd på ett helt annat sätt än dom stora som bara är där för att dom måste så att säga.
Ta en liten firma istället som brinner för det dom gör.
Det finns massor av andra saker man kan få hjälp med förutom besiktningen, tex råd, tips, etc.
Allt handlar om vem som besiktar, besiktningsmannen, kontakten man får.
Jag tycker man skall ringa runt och kolla, man hör ganska snabbt om det är en trevlig vettig person.
Dom stora är säkert bra det är inte det, men då får man bara exakt det man betalar för, inte den där personliga kontakten. Och när man köper något eller gör en stor affär, kanske den största i livet så skall man ha en personlig kontakt, blir lite som en rådgivare, som bryr sig, inte bara en anställd.
Rätt eller fel från min sida, ingen aning men det är värt att tänka på helt klart.
Kommer själv att jobba som besiktningsman till våren och oavsett erfarenhet etc så är det det personliga som gör skilnaden i slut ändan. Det är precis som mäklare, en del är bara där för att göra en försäljninng dom bryr sig inte om kunden, bara dom tjänar pengar, vart tog servicen, det personliga vägen. Till sist så kommer det ändå vara det som betyder något.

jämför med en verkstad för bilar.
Båda lagar din dbil, men det andra kan man ringa till efter 6 mån, dom kommer ihåg dig, kan ge dig lite råd och tips gratis över telefon, just därför att dom bryr sig, tror ni en stor vst gör så, tex volvo ? Nej
Troligen gör den lilla verkstaden det, mån om kunden heter det.
Lycka till med allt. Lite filosofi på vägen om inte annat
 
tomas1111 skrev:
Jag skulle använda en mindre firma än dom stora.
Du får bättre service, billigare, bättre kontakt, ( troligen ) och tips och råd på ett helt annat sätt än dom stora som bara är där för att dom måste så att säga.
Ta en liten firma istället som brinner för det dom gör.
Det finns massor av andra saker man kan få hjälp med förutom besiktningen, tex råd, tips, etc.
Allt handlar om vem som besiktar, besiktningsmannen, kontakten man får.
Jag tycker man skall ringa runt och kolla, man hör ganska snabbt om det är en trevlig vettig person.
Dom stora är säkert bra det är inte det, men då får man bara exakt det man betalar för, inte den där personliga kontakten. Och när man köper något eller gör en stor affär, kanske den största i livet så skall man ha en personlig kontakt, blir lite som en rådgivare, som bryr sig, inte bara en anställd.
Rätt eller fel från min sida, ingen aning men det är värt att tänka på helt klart.
Kommer själv att jobba som besiktningsman till våren och oavsett erfarenhet etc så är det det personliga som gör skilnaden i slut ändan. Det är precis som mäklare, en del är bara där för att göra en försäljninng dom bryr sig inte om kunden, bara dom tjänar pengar, vart tog servicen, det personliga vägen. Till sist så kommer det ändå vara det som betyder något.

jämför med en verkstad för bilar.
Båda lagar din dbil, men det andra kan man ringa till efter 6 mån, dom kommer ihåg dig, kan ge dig lite råd och tips gratis över telefon, just därför att dom bryr sig, tror ni en stor vst gör så, tex volvo ? Nej
Troligen gör den lilla verkstaden det, mån om kunden heter det.
Lycka till med allt. Lite filosofi på vägen om inte annat
Ja det ligger nog något i vad du skriver... ska kolla vidare på små oxå.
 
Hemmakatten
Vi har använt Owe Selling på www.besiktningsmannen.nu och ahr goda erfarenheter från honom. Anledningen till att vi valde honom första gången var att vi fått goda rekommendationer, och de levde han upp till.
 
Hemmakatten skrev:
Vi har använt Owe Selling på www.besiktningsmannen.nu och ahr goda erfarenheter från honom. Anledningen till att vi valde honom första gången var att vi fått goda rekommendationer, och de levde han upp till.
Ok, tack för detta, ska kolla upp honom:)
 
T
gå in och kolla på Owes hemsida. Så klickar ni på certifiering
Ta med en lupp eller gör pappret större, inte direkt purfärska certifikat. typ 4 år gammalt lite drygt.
 
Hemmakatten
Eftersom jag rekommenderat Besiktningsmannen.nu vid flera tillfällen blev jag lite orolig över inlägget ovan och ringde upp Owe Selling. Han berättade att han naturligtvis har de certifierningar som behövs, men att han är ganska dålig på datorer och den person som tidigare hjälpt honom med hemsidan inte längre är tillgänglig. Han skulle emellertid snarast se till att hemsidan blev uppdaterad.
 
T
Inga problem Hemma katten.
Jag förstår precis hur det kan vara med datorer etc.
Jag råkade bara se det.
Han är säkert en bra kille.
Ha det gott.
 
Hemmakatten
Nej, jag har inga problem. Efter alla dessa år på byggahus-forumet varav en tid som moderator så är jag extremt noga med vad jag skriver, och det jag skriver är noga underbyggt av egna erfarenheter eller kunskaper.

Däremot är jag mera tveksam till en nykomling som du, tomas1111, som vräker in inlägg under ett par dagar där du kör en smygreklam, -förreklamskampanj för ett företag du tänker starta nästa år. Dina mest fragaranta reklaminlägg är nu borttagna, men jag vill påpeka att det är förbjudet att med Privata Meddelanden, PM, erbjuda sina företagstjänster.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.