3 703 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Tips önskas för avloppsanläggning
Hej!
Vi önskar tips för ny avloppsanläggning.
Avloppsanläggningen kommer att användas för WC och BDT av 2 personshushåll.
Jag undrar t ex om sluten tank verkligen är sluten eller om BDT-vatten rinner vidare ut i backen?
Om det inte gör det måste väl tanken bli full efter max 5 badkarsbad?
Tacksam för tips. Vad är billigast och vad kräver minst underhåll?
Mvh
Fredrik
Vi önskar tips för ny avloppsanläggning.
Avloppsanläggningen kommer att användas för WC och BDT av 2 personshushåll.
Jag undrar t ex om sluten tank verkligen är sluten eller om BDT-vatten rinner vidare ut i backen?
Om det inte gör det måste väl tanken bli full efter max 5 badkarsbad?
Tacksam för tips. Vad är billigast och vad kräver minst underhåll?
Mvh
Fredrik
Ska du ha en sluten tank så kan du nog bara ansluta toaletten dit annars blir den full på en vecka.
Hej!
Ja det var det jag misstänkte.
Antar då att man har en BDT-infiltration och en slutentank för wc.
Antar även att dessa system inte kan rinna i samma rör i så fall?
Om man ska ha de i samma rör gissar jag att det är någon form av slamavkiljningsanläggning som krävs?
mvh
Fredrik
Ja det var det jag misstänkte.
Antar då att man har en BDT-infiltration och en slutentank för wc.
Antar även att dessa system inte kan rinna i samma rör i så fall?
Om man ska ha de i samma rör gissar jag att det är någon form av slamavkiljningsanläggning som krävs?
mvh
Fredrik
Trekammarbrunn med infiltration kanske kan funka om du har en lämplig plats att anlägga den på.
Hej
Det finns många olika sätt att lösa det på. Som nån sa tidigare så kan du ha en sluten tank (sluten tank är som en burk, den blir full och töms) väljer du denna så rekommenderar jag dig att ha denna endast til KL (Klosettvattnet) och en infiltration till BDT-vattnet (Bad, Dusch och Tvätt) Men hade jag varit dig och om platsen finns så hade jag valt en större slamsavskiljare och en infiltration, då slipper du tömma tanken så ofta.
Det finns många olika sätt att lösa det på. Som nån sa tidigare så kan du ha en sluten tank (sluten tank är som en burk, den blir full och töms) väljer du denna så rekommenderar jag dig att ha denna endast til KL (Klosettvattnet) och en infiltration till BDT-vattnet (Bad, Dusch och Tvätt) Men hade jag varit dig och om platsen finns så hade jag valt en större slamsavskiljare och en infiltration, då slipper du tömma tanken så ofta.
Klicka här för att svara
